דרמטולוגיה

סיכון מוגבר לתופעות לוואי עוריות בחולים תחת טיפול ב-Talimogene Laherparepvec ומעכבי בקרה חיסונית  (J Am Acad Dermatol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology עולה כי טיפול ב- Talimogene Laherparepvecעם מעכבי בקרה חיסונית מלווה בסיכון מוגבר לתופעות לוואי עוריות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים דיווחו כי שילוב מעכבי בקרה חיסונית עם Talimogene Laherparepvec עשוי לשפר את התגובה כנגד הגידול. עם זאת, הסיכון לאירועים חריגים עוריים על-רקע חיסוני בחולים שטופלו במשלב זה לא נבחן בעבר.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הסיכון לתופעות לוואי עוריות על-רקע חיסוני בין חולים תחת טיפול במעכבי בקרה חיסונית בלבד לעומת אלו שקיבלו טיפול במעכבי בקרה חיסונית וגם Talimogene Laherparepvec.

מדגם המחקר כלל חולים עם ממאירות עורית שטופלו במעכבי בקרה חיסונית עם או ללא Talimogene Laherparepvec במרכז רפואי אחד. החוקרים בחנו את התפתחות תופעות לוואי עוריות על-רקע חיסוני, מרווח זמן מהתחלת טיפול במעכבי בקרה חיסונית ועד הופעת התופעות העוריות, דרגת התופעות העוריות, המורפולוגיה של הממצאים העוריים והישרדות החולים.

מהנתונים עולה כי שיעורי היארעות תופעות לוואי עוריות על-רקע חיסוני עמדו על 32.3% עם טיפול במעכבי בקרה חיסונית בלבד, לעומת 38.7% עם טיפול במעכבי בקרה חיסונית בשילוב עם Talimogene Laherparepvec.

לאחר תקנון למשתנים שונים, משלב Talimogene Laherparepvec עם מעכבי בקרה חיסונית לווה בסיכון גבוה כפליים להתפתחות תופעות לוואי עוריות על-רקע חיסוני (יחס סיכון של 2.03, p=0.006), בהשוואה לחולים תחת טיפול במעכבי בקרה חיסונית בלבד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של הערכה וניטור אחר תופעות לוואי עוריות בקרב חולים תחת טיפולים אלו.

J Am Acad Dermatol, March 19, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה