דרמטולוגיה

סיכון מוגבר להתפתחות והישנות דלקת ענביה בחולים עם פסוריאזיס  (J Eur Acad Dermatol Venereol)

בחולים עם פסוריאזיס סיכון מוגבר להתפתחות והישנות דלקת ענביה, בפרט בחולים עם מחלת עור חמורה או דלקת מפרקים פסוריאטית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין עדויות אודות הקשר בין פסוריאזיס ודלקת ענביה לפי חומרת פסוריאזיס או דלקת מפרקים פסוריאטית וסוג דלקת ענביה. כמו כן, אין מידע אודות תדירות או תזמון הישנות דלקת ענביה בחולי פסוריאזיס.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הסיכון להופעת דלקת ענביה והישנות דלקת ענביה בחולים עם פסוריאזיס בקוריאה. החוקרים בחנו גם את הסיכון לדלקת ענביה לפי חומרת פסוריאזיס, תחלואה נלווית בדלקת מפרקים פסוריאטית ומיקום דלקת ענביה.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל נתונים אודות 317,940 מבוגרים עם פסוריאזיס ו-635,880 ביקורות. החוקרים חישבו את שיעורי ההיארעות ואת יחס שיעורי ההיארעות המשוער של הופעה ראשונה והישנות דלקת ענביה.

מהנתונים עולה כי שיעורי היארעות דלקת ענביה בחולי פסוריאזיס עמדו על 1.18 מקרים ל-1,000 שנות-אדם ושיעורי הישנות דלקת ענביה עמדו על 2.31 מקרים ל-1,000 שנות-אדם.

בהשוואה לביקורות, יחס שיעורי ההיארעות של התפתחות והישנות דלקת ענביה עמד על 1.14 (רווח בר-סמך 95% של 1.08-1.20) ו-1.16 (רווח בר-סמך 95% של 1.12-1.21), בהתאמה.

שיעורי הישנות דלקת ענביה היו הגבוהים ביותר במהלך שלוש השנים הראשונות לאחר הופעת פסוריאזיס. יחס שיעורי היארעות המקבילים להישנות דלקת ענביה בחולים עם פסוריאזיס קלה, פסוריאזיס חמורה ודלקת מפרקים פסוריאטית, עמדו על 1.11 (רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.16), 1.24 (רווח בר-סמך 95% של 1.16-1.33) ו-1.49 (רווח בר-סמך 95% של 1.31-1.70), בהתאמה.

בחולים עם פסוריאזיס תועד סיכון מוגבר להישנות דלקת ענביה קדמית ובחולים עם משלב פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית תועד סיכון מוגבר להישנות דלקת ענביה קדמית וגם דלקת ענביה של כל השכבות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר להתפתחות והישנות דלקת ענביה בחולים עם פסוריאזיס, בפרט בנוכחות מחלת עור חמורה או דלקת מפרקים פסוריאטית. קיים קשר בין מועד הישנות דלקת ענביה ובין הופעת פסוריאזיס ובחולים עם מחלת העור סיכון מוגבר לדלקת ענביה מסכנת-ראיה.

J Eur Acad Dermatol Venereol, March 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה