דרמטולוגיה

גורמי סיכון לזיהומים חמורים בחולים עם ANCA-Associated Vasculitis (מתוך Annals of the Rheumatic Diseases)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ברספרים (TMP/SMX) במינון נמוך מלווה בסיכון מופחת לזיהומים חמורים בחולים עם ANCA-Associated Vasculitis תחת טיפול ב-Rituximab או Cyclosporine/Azathioprine. ירידה בתתי-אוכלוסיות של תאי B בתחילת הטיפול מלווה ביכולת חיסונית ירודה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי זיהומים חמורים תורמים לתחלואה ותמותה בחולים עם ANCA-Associated Vasculitis. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה לזהות גורמי סיכון לזיהומים חמורים בחולים שלקחו חלק במחקר RAVE (או Rituximab Versus Cyclophosphamide for ANCA-Associated Vasculitis).

החוקרים בחנו נתונים אודות 197 חולים שלקחו חלק במחקר RAVE. המשתתפים טופלו ב-Rituximab או Cyclophosphamide ולאחר מכן טופלו ב-Azathioprine. הם השוו את הנתונים הקליניים והמעבדתיים של חולים עם וללא זיהומים חמורים (דרגה 3 ומעלה לפי סיווג Common Terminology Criteria for Adverse Events).

מהנתונים עולה כי 18 מבין 22 זיהומים חמורים (82%) אירעו במהלך ששת החודשים הראשונים מתחילת המחקר, בעיקר זיהומים בדרכי נשימה (15 מבין 22 זיהומים, 68%). בתחילת המחקר, מספר אבסולוטי נמוך יותר של תאי CD19+ זוהה בחולים עם זיהומים חמורים שטופלו ב-Rituximab או Cyclophosphamide/Azathioprine בתחילת המחקר, אך לא זוהו הבדלים במספר תאי CD5+ B או CD3+ T בין הקבוצות.

מניתוח סטטיסטי עלה כי ריכוז התחלתי גבוה יותר של IgM לווה בסיכון מוגבר לזיהומים חמורים, כאשר ריכוז גבוה יותר של מספר תאי CD19+ B וטיפול מניעתי כנגד PCP ברספרים לווה בסיכון מופחת לזיהומים חמורים. הטיפול ברספרים לווה בסיכון נמוך יותר לזיהומים חמורים בשתי הקבוצות, בין אם תחת Rituximab או Cyclophosphamide/Azathioprine.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם ANCA-Associated Vasculitis, טיפול ברספרים עשוי להפחית את הסיכון לזיהומים חמורים, בעוד שספירה נמוכה של תאי B טרם הטיפול התרופתי עשויה להיות מלווה בסיכון מוגבר לזיהומים.

Annals of the Rheumatic Diseases, April 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה