דרמטולוגיה

טיפול ב-Delgocitinib בטוח ויעיל בחולים עם אקזמה כרונית של הידיים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD)

מתוצאות מחקר בשלב 3 שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Dermatology עולה כי טיפול בקרם Delgocitinib הוביל לשיפור משמעותי בתסמינים בחולים עם אקזמה כרונית של הידיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אקזמה כרונית של היד הינה אחת המחלות הדלקתיות הכרוניות הנפוצות ביותר, כאשר אפשרויות הטיפול הזמינות כיום לחולים אלו אינן מובילות לתוצאות משביעות רצון.

מחקר DELTA 1 הינו מחקר בשלב 3, שכלל 487 מבוגרים עם אקזמה כרונית של הידיים בדרגה חמורה, אשר חולקו באקראי ביחס 2:1 לקבלת טיפול בקרם Delgocitinib במינון 20 מ”ג/גרם או טיפול דמה, אשר ניתנו פעמיים ביום למשך 16 שבועות.

התוצא העיקרי היה שיעור החולים שהשיגו מדד IGA (או Investigator’s Global Assessment) שהעיד על עור נקי או כמעט-נקי עם הבדל של לפחות שתי דרגות בהשוואה לתחילת המחקר. החוקרים מציינים כי מדד כמעט-נקי הוגדר בצורה שונה מההגדרות ששימשו במחקרים קודמים. במטרה לענות על הגדרת כמעט-נקי, הסימן העורי היחיד שהותר היה אודם שכמעט אינו ניתן לזיהוי.

לאחר 16 שבועות, 19.7% מהחולים בזרוע ההתערבות השיגו את תוצא הסיום, זאת בהשוואה ל-9.9% מהחולים בזרוע הביקורת.

שיעור החולים שענו על תוצא הסיום המשני של שיפור של 75% ושיפור של 90% במדד HECSI (או Hand Eczema Severity Index) ושיפור של 4 נקודות במדד DLQI מתחילת המחקר עמד על 49.2%, 29.5% ו-74.4% בזרוע הטיפול, בהתאמה, בהשוואה ל-23.5%, 12.3% ו-50%, בזרוע הביקורת.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר דווחו בשיעורים דומים בין קבוצת ההתערבות וקבוצת הביקורת, ללא סיבוכים לבביים מג’וריים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Delgocitinib במינון 20 מ”ג/גרם הוביל לשיפור משמעות בחולים עם אקזמה כרונית של הידיים, הן לפי הערכת הרופאים המטפלים והן לפי מדדי DLQI. יתרה מזאת, הטפול התרופתי נסבל היטב לאורך תקופה של 16 שבועות.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה