דרמטולוגיה

טיפול ב-Dupilumab במבוגרים עם אטופיק דרמטיטיס עשוי להביא גם לשיפור באסתמה קלה (Clinical and Translational Allergy)

במבוגרים הנוטלים Dupilumab (דופיקסנט) כנגד אטופיק דרמטיטיס דווח עוד על שיפור משמעותי בתסמיני אסתמה קלה, בעיקר במהלך 16 השבועות הראשונים לטיפול, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical and Translational Allergy.

מדגם המחקר כלל 304 מבוגרים עם אסתמה קלה אשר טופלו ב-Dupilumab כנגד אטופיק דרמטיטיס. מדד Asthma Control Questionnaire-5 (או ACQ) השתפר משמעותי מ-1.32 בתחילת המחקר בהיקף של 0.24- נקודות לאחר 16 שבועות ובהיקף של 0.26- לאחר 52 שבועות.

חציון החלק היחסי של דו-תחמוצת החנקן באוויר הננשף ירד משמעותית מ-22.43 ppb בתחילת המחקר ל-13.13 ppb לאחר 16 שבועות, עם עליה ל-15.24 ppb לאחר 52 שבועות.

שיעור החולים עם מדד ACQ-5 נמוך 0.5 עלה מ-20.8% בתחילת המחקר ל-28.2% לאחר 52 שבועות. בדומה, שיעור החולים עם אחוז FEV1 של 80% ומעלה עלה מ-58.7% ל-68.8% מהחולים. עם זאת, החוקרים לא זיהו השפעה משמעותית לאאזנופיליה בתחילת הטיפול ב- Dupilumab על יעילות הטיפול מבחינת מדדי FEV1, רמז לכך שההשפעה של Dupilumab בחולים עם אסתמה קלה אינה תלויה באאוזינופילים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים שקיבלו Dupilumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס ייתכן ערך מוסף במידה וסובלים גם מאסתמה, כאשר הטיפול התרופתי עשוי להביא לשיפור במחלת העור וגם במחלת הריאות.

Clinical and Translational Allergy, Jan 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה