רפואה משלימה

שלושה צעדים פשוטים לשיפור הטיפול בחולי סרטן (ecancer)

במאמר דעה שפורסם בכתב העת ecancer מפרטת דר’ ליז בול, מנתחת מבריטניה בעלת התמחות ייחודית בטיפול בסרטן שד, צעדים פשוטים העשויים להביא לשיפור איכות הטיפול בחולים אונקולוגים.

ד”ר בול פותחת ומודה כי לאחר שסיימה את הכשרתה והשלימה תקופת השתלמות ייעודית בתחום בו בחרה, היא חשה כי הינה בעלת ידע וכישורים נרחבים לטיפול בנשים עם סרטן שד. עם זאת, תוך זמן קצר היא למדה כי הדברים אינם כה פשוטים, כאשר בגיל 40 היא אובחנה עם סרטן שד בשלב 3.

הלקח החשוב ביותר שלמדה מהניסיון היה כי תחום האונקולוגיה טוב מאוד בהצעת טיפולים יעילים ובטוחים, אך לוקה בחסר בכל הנוגע לחוויות המטופל.

צעד פשוט 1#

דר’ בול פותחת את המאמר בכך שלא ניתן להתכונן לפעם הראשונה בה נדרשים לבשר בשורה מרה למטופל. עם השנים, היא סברה כי היא הייתה די טובה במסירת הבשורה המרה לנשים רבות שאובחנו עם סרטן שד. בעקבות החוויה האישית שלה, היא למדה כי היא טעתה בגדול, שכן רק לאחר שהייתה בצד השני של השולחן הבינה כי רופאים אינם מבינים כלל את עוצמת ההשפעה של המילים שלהם.

הצעד הפשוט הראשון עליו ממליצה דר’ בול הוא להמליץ למטופלים ולמטופלות על מקורות מידע בטוחים, מדויקים וידידותיים. היא ממליצה להפנות מטופלים לקרוא ספרים, אתרי אינטרנט, פורומים ואפליקציות מהם הם יכולים לאסוף מידע ולקבל תמיכה.

צעד פשוט 2#

הצעד הפשוט השני כולל הבטחה כי כל החולים מבינים את התסמינים והסימנים של הישנות, ומה לעשות כאשר הם מודאגים. צעד זה כולל מתן מידע לחולים, לאחר תום הטיפול הראשוני. עוד חשוב לבחון זאת בכל ביקור במהלך המעקב, מאחר וחולים רבים אינם מבינים כי הסרטן עלול לשוב לאחר שנים.

צעד פשוט 3#

חשוב להבין כי למטופלים עם היסטוריה של ממאירות יש חיים מעבר להשלמת בדיקות הדמיה שנתיות, כולל חזרה לעבודה, פעילות גופנית להפחתת הסיכון להישנות, או חיי מין. הצעד השלישי המומלץ הוא להעצים את החולות להתחיל לחיות שוב, ע”י התייחסות לסוגיות אלו.

ecancer. Published online December 12, 2019

לידיעה במדסקייפ

 הערת מערכת:

ההמלצות במאמר עשויות להתאים כל רופא שמתמודד עם מטופלים הסובלים מסרטן או מחלה קשה אחרת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה