רפואה משלימה

יתרונות תרגילי יוגה בחולים עם פרפור פרוזדורים (European Journal of Cardiovascular Nursing )

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Cardiovascular Nursing מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי תרגילי יוגה עשויים להביא להפחתת קצב הלב ולחץ הדם וכי תרגילים אלו עשויים להביא לשיפור איכות החיים של חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי.

מדגם המחקר כלל 80 חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי, שחולקו באקראי לקבוצת יוגה או ביקורת. בשתי הקבוצות ניתן טיפול סטנדרטי שכלל תרופות, היפוך קצב ואבלציה לפי הצורך. יוגה בוצעה במשך שעה אחת, פעם בשבוע, למשך 12 שבועות במסגרת בית חולים ובהדרכת מדריך מנוסה. התכנית כללה תנועות קלות, נשימות עמוקות ומדיטציה.

איכות החיים, קצב הלב ולחץ הדם נמדדו בכל החולים בתחילת המחקר ובתומו. איכות החיים נבחנה באמצעות שני שאלונים תקפים, SF-36 (Short-Form 36) ו-EQ-5D VAS (EuroQol-5D Visual Analog Scale).

לאחר 12 שבועות, מדדי בריאות נפשית בקבוצת ההתערבות היו גבוהים יותר, לצד קצב לב איטי יותר ולחץ דם דיאסטולי וסיסטולי נמוך יותר, בהשוואה לקבוצת הביקורת. בקבוצת ההתערבות תועד שיפור במדדי EQ-5D VAS ומדדי בריאות נפשית לפי SF-36 במהלך המחקר, כאשר בקבוצת הביקורת לא תועד שינוי מתחילת המחקר עד לתומו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תרגילי יוגה עשויים לשפר את איכות החיים של חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי, מאחר ומספקת להם מעט יכולת שליטה על התסמינים שלהם.

European Journal of Cardiovascular Nursing

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה