רפואה משלימה

”האני הפנימי בעיניים סיניות”-קורס מודעות והתפתחות אישית בראי הרפואה הסינית הקלאסית מזרח מערב מחבר את הרפואה הסינית אליך

רפואה סינית היכרות |

הרפואה הסינית רואה אותך, האדם, כחלק מהבריאה בשלמותה, כאשר חלק מתפקידך הוא לחבר בין שמים וארץ, ללמוד את חוקי החיים המשפיעים על בריאותך האישית והכללית וכן על האיזון בטבע. בניגוד לתפיסה המערבית, מחלה אינה מוגדרת ברפואה הסינית כ”אסופת סימפטומים”, אלא כחוסר איזון וזרימה של אנרגיות הגוף והנפש בגופך. האבחנה על פי הרפואה הסינית מתבצעת בצורה עמוקה, יסודית ומדוייקת באמצעות כלים “פשוטים” של התבוננות, הרחה, שמיעה מגע ואבחנת דופק ולשון. כך על ידי אבחנת האדם מתאפשר טיפול בשורש הבעיה, ובהתאם גם גדלים הדרכים להשגת מרפא ומזור. פרק שלם בטקסטים הסינים העתיקים עוסק ברפואה מונעת הקניית הרגלים נכונים ובניית אורח חיים בריא ומאוזן שיסייע לך לנהל את חייך בצורה האופטימלית עבורך.  חלק מהלימוד כולל עבודה אמיתית של התבוננות, התנהגות, הפנמה ופעולה במטרה לשפר את איכות החיים האישית שלנו בעולם שבו קצב החיים מהיר, רווי לחצים, מתחים ושינויים דינמיים.

אנו במזרח מערב, שמחים להשיק קורס ייחודי בהתאם לדרישת מאות הלקוחות שלנו, קורס מודעות שיאפשר לך להכיר את המתחולל בגופך בהיבטים נרחבים, ויביא אותך להתפתחות אישית תוך הכרת והבנת עצמך באופן טוב יותר.

אדם המכיר את המתחולל בו יודע היטב כיצד להתנהל עם עצמו ביתר חוכמה.

דע את עצמך – הכרה עם  מרכיבי הגוף והנפש על פי הפילוסופיה הסינית

באמצעות סדרה של עשרה מפגשים מקבל האדם הצצה אל עולם הרפואה הסינית יחד עם הענקת כלים פרקטיים ומעשירים להתמודדות עם חיי היום – יום בצורה חדשה, תוך הגדלת המודעות העצמית והגלובלית.

שיעור ראשון |   “האני כחלק מהטבע”. ההתייחסות הפילוסופית והרעיונית אל האדם כחלק מהיקום. השפעת המבנה השמיימי והאדמתי על  המבנה האישיותי של האדם.

שיעור שני |    “השמים האדם ומה שביניהם”. מודל רעיוני וחשיבתי מתוך עולם הפילוסופיה הסינית שבאמצעותו נלמדות טכניקות ליצירת העצמה אנרגטית, השגת רוגע שלווה והרפייה בחיי היום יום.

שיעור שלישי |    “כיצד נטמע הטבע באדם?” ארבעת עונות השנה, משמעותן והשפעתם על                       האדם.

שיעור רביעי |    “התמודדות עם תשוקות ויצרים”. מה הן ? כיצד הן מתוארות על פי הפילוסופיה הסינית, וכיצד הן שזורות בחיינו על פי תיאורית חמשת האלמנטים.

שיעור חמישי |   “ערוצי הזרימה האנרגטית בגוף האדם”. מה הם אותו קווי אנרגיה הפרושים על גופינו, וכיצד הם משפיעים עלינו בחיי היום יום.

שיעור שישי+שביעי |     “התפקוד האנרגטי של האיברים בגוף”. בגופינו 12 אברים חיוניים המהווים חלק משמעותי מכל אותם תהליכים פנימיים המתרחשים בגופינו. אנו נכיר אותם ואת ההסתכלות הפיזית, הרעיונית והפילוסופית של כל אחד מהם.

שיעור שמיני |    שיטות האבחון על פי הרפואה הסינית. תמונת הלשון שלנו, הריח שלנו, הדופק הנשמע מגופינו, מבנה הגוף שלנו, הקול האישי שלנו. כל אלה ועוד מייצגים את המתרחש בנו, ובהתאם להם משתקף המערך האנרגטי האישי שלנו.

שיעור תשיעי |     “תנועה ונשימה מודעת להעצמה אנרגטית  בחיי היום יום”. למה חשוב לנשום ? איך נכון לנשום ? על פי אומנות הצ’י קונג תנועת הנשימה והגוף גם יחד יוצרים בנו את ההרמוניה שמביאה לאיזון.

שיעור עשירי |   “המרחב הבייתי והאישי שלי”. כיצד במרחב הפרטי אני יוצר עבור עצמי מרחב של תזונה נכונה (מתכונים),  הרגלי חיים נכונים (המלצות), תרופות ביתיות (הנחיות), טיפול אישי לעצמי ולבני בייתי (טכניקות נשימה, לחיצה על נקודות אנרגיה, שיטות עיסוי).

כללי |  הקורס יועבר על ידי הצוות המומחה והמוביל של מזרח מערב, כאשר האלמנטים המרכזיים בקורס הנם חוויה לצד למידה. המרחב הלימודי יאפשר דיון רחב ומתן מקום לשאלות ודיון פתוח בכל שיעור.

הרשמה |   הקורס יחל בתאריך ה –   27.12.2009   ויתקיים בימי א’  בין השעות 19:00-21:00

עלות הקורס 750 ש”ח

אופן התשלום –   ניתן לפרוס עד 8 תשלומים ללא ריבית       

מזרח מערב המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל. 1-700-50-50-72.

ריב”ל 5, קומה שלישית, תל אביב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה