רפואה משלימה

הקלה בעייפות באימהות לילדים מאושפזים – השפעת מסאז’ (Kurume Med J)

מטרת המחקר היתה לבדוק את השפעת המסאז’ים על אימהות המטפלות בילדיהם המאושפזים בבית חולים. החוקרים ערכו אנליזה השוואתית האם מסאז’ כף יד וכתפיים יכול להקל על התשישות הנפשית והפיזית שחוות אימהות אלו.

הנבדקות היו 68 אימהות שילדיהן אושפזו במחלקת ילדים בשל מגוון מחלות. 20 אימהות לילדים בריאים שימשו כביקורת. נמדדו טמפ’ גוף, לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי וכן קצב לב לפני ואחרי המסאז’. מדד POMS למצב רוח לחרדה ומתח, דכאון, כעס ועוינות, עייפות ובלבול היו גבוהים משמעותית ומדד לחיוניות נמוך משמעותית באימהות עם ילדים מאושפזים לעומת קבוצת הביקורת.

לאחר המסאז’, ירדו באופן משמעותי המדדים שהיו גבוהים משמעותית והחיוניות עלתה. עם זאת, שיפור במדד POMS כללי היה נמוך יותר לעומת הביקורת. וכן שיפור כל אחת מהסקלות היה נמוך יותר לעומת הביקורת. בנוסף, מדדי מתח וחרדה באימהות לילדים עם סרטן היו גבוהים משמעותית לעומת אימהות לילדים הסובלים ממחלות אחרות.

המחקר מראה כי אימהות לילדים מאושפזים היו מתוחות יותר לעומת אלו עם ילדים בריאים. ההבדל במחלת הילד נוטה להחמיר את דרגת העייפות הנפשית של האם. למסאז’ השפעה חיובית על אימהות מתוחות ועשוי לשמש כלי תומך יעיל.

לתקציר הידיעה

Kurume Med J. 2005;52(1-2):19-27

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה