כירורגיה של הקולון והרקטום

הקמת מאגר החיסונים הלאומי אושרה בכנסת (משרד הבריאות)

הצעת החוק המסמיכה את שר הבריאות להקים מאגר מידע לאומי של החיסונים שעבר כל אזרח בישראל אושרה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הצעת החוק אושרה בתמיכת משרד הבריאות שהקצה כמיליון שקלים ליישום המהלך.

הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (מס’ 42) (מאגר חיסונים לאומי) התשפ”ד שיזמו חברי הכנסת אליהו ברוכי וואליד אלוהאשלה קובעת כי שר הבריאות יקים מאגר מידע ממוחשב שיכלול מידע לגבי כלל החיסונים שקיבל כל אדם על ידי הגורמים המחסנים כהגדרתם בהצעת החוק – משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים, מרפאות, שירותי רפואת חירום, צה”ל וכל גורם מחסן אחר שיקבע שר הבריאות. המאגר ישמש רק לשם המטרות המנויות בהצעת החוק, כך שפרטיות של האזרחים תישמר והשימוש ייעשה אך ורק לטובת בריאות הציבור. עוד מוצע כי משרד הבריאות יאפשר למי שקיבל חיסון לצפות, לרבות באופן דיגיטלי, בכלל החיסונים שניתנו לו על ידי הגורמים המחסנים.

שר הבריאות אוריאל בוסו: “מדובר בבשורה גדולה אשר בזכותה יוכלו הגורמים המטפלים להעניק טיפול רפואי מיטבי למטופלים שלהם, ובאמצעותה יוכל משרד הבריאות להגן על בריאות הציבור מפני התפשטותן של מחלות מדבקות. חשוב מכך, יתאפשר לכל אדם להחליף את הפנקס הצהוב ולקבל באופן עצמאי ודיגיטלי את כל המידע בדבר כלל החיסונים שהוא או ילדיו קיבלו במהלך חייהם. משרד הבריאות בראשותי דחף ותמך לאישור המהלך והחלטתי אף לתקצב אותו בקרוב למיליון שקלים. ברצוני להודות לחבר הכנסת ברוכי וחבר הכנסת אלהואשלה אשר יזמו את הצעת החוק, ליו”ר ועדת הבריאות של הכנסת ח”כ יונתן משריקי על אישורה במהירות ובמקצועיות רבה. יישר כוח”.

בהודעה שפרסמנו ביולי, נכתב כי הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה. שר הבריאות אמר אז: “מדובר בהצעת חוק חשובה שתסייע בהנגשת מידע הכרחי לאזרחים ולגורמים המטפלים בישראל. כיום ישנו מאגר מידע חלקי שאינו מקיף את כלל החיסונים שקיבל אדם במהלך חייו והחוק יאפשר את הקמתו של מאגר מידע מסודר ומאובטח שבו יוכל המטופל להיות חשוף לכל הנתונים. מאחר שישנה חשיבות רבה בקיום מעקב אחר כל החיסונים שניתנו לאדם, משרד הבריאות בראשותי תומך בקידום החוק ואף החלטתי לתקצב אותו במיליוני שקלים. אני מברך את יוזמי החוק ומקווה שהוא יאושר במלואו בהקדם”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה