כירורגיה של הקולון והרקטום

אכילת לילה עלולה להעלות את הסיכון לסרטן מעי גס (DDW)

DINNER אוכל FOOD VEGGIES MEAT ירקות בשר
מחקר חדש שהוצג בכנס שבוע מחלות העיכול הראה כי אכילה כ-3 שעות לפני השינה לפחות 4 ימים בשבוע עלולה להגביר את הסיכויים לפתח סרטן מעי גס

מומחים מזהירים מזה זמן רב מפני אכילה מאוחרת בלילה, במיוחד ארוחה גדולה עמוסה בשומנים או סוכרים. כעת יש סיבה נוספת להקשיב לעצות שלהם: אכילה כ-3 שעות לפני השינה לפחות 4 ימים בשבוע עלולה להגביר את הסיכויים לפתח סרטן מעי גס.

מחקר חדש שהוצג בכנס שבוע מחלות העיכול כלל 664 משתתפים שעברו בדיקת קולונוסקופיה לבדיקת סרטן, ו-42% אמרו שהם אוכלים בשעה מאוחרת. לקבוצה זו הייתה סבירות גבוהה יותר ב-46% מאשר אנשים שאינם אוכלים מאוחר להיות עם אדנומה, נגע קטן שאינו סרטני, שנמצא במהלך קולונוסקופיה. למרות שאדנומה אינה סרטן, על פי ההערכות, 5% עד 10% מהאדנומות הופכות לסרטניות עם הזמן והסיכון משתנה בהתאם למיקומם במערכת העיכול וגודלם. במהלך הבדיקה, הרופא מחפש, מודד וסופר אותם.

“הרבה מחקרים עוסקים במה שאנחנו אוכלים אבל לא הרבה עוסקים במתי אנחנו אוכלים”, אמרה המחברת הראשית, “העצה הנפוצה כוללת לא לאכול בשר אדום, לאכול יותר פירות וירקות – וזה נהדר, כמובן – אבל רצינו לראות אם העיתוי משפיע”.

זהו מחקר מעניין, אמרה איימי בראגניני, דוברת האקדמיה לתזונה ודיאטה, כשהתבקשה להגיב על המחקר. “זה נכון שאכילה מאוחרת יותר בלילה יכולה לשבש את הקצב הצירקדי. מנגד, רבים מהמטופלים שלי אמרו לי שכשהם אוכלים מאוחר יותר בלילה, הם לא תמיד עושים את בחירות המזון הבריאות ביותר. בחירות המזון שלהם בשעות הלילה המאוחרות הן בדרך כלל כוללות יותר סוכר ושומן. זה עלול לגרום להם לצרוך הרבה יותר קלוריות ממה שהגוף שלהם צריך”. לכן, אכילה מאוחרת בלילה יכולה גם להוביל לעלייה לא רצויה במשקל.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה