כירורגיה של הקולון והרקטום

ההשפעה המגנה של צריכת בוטנים אימהית מפני התפתחות אלרגיה לבוטנים בצאצא (Ann Allergy Asthma Immunol)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Allergy, Asthma & Immunology מדווחים חוקרים מאוניברסיטת חיפה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי לצריכה מתונה של בוטנים בהיקף של עד 5 גרם בשבוע בזמן הנקה השפעה מגנה מפני התפתחות אלרגיה לבוטנים בשלב מאוחר יותר בצאצאים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר LEAP הראה כי חשיפה מוקדמת לבוטנים בתזונה של תינוקות בסיכון לאלרגיה לבוטנים מונעת התפתחות אלרגיה לבוטנים. ההשפעה של צריכה אימהית של בוטנים על רגישות לבוטנים ואלרגיה לבוטנים לא נבחנה עד כה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם צריכת אימהית של חלבון בוטנים בזמן הנקה מגנה מפני אלרגיה לבוטנים בצאצאים.

החוקרים בחנו את הנתונים מאלו שנמנעו מצריכת בוטנים במחקר LEAP במטרה להבחין בין השפעות צריכה אימהית של בוטנים בזמן הריון והנקה על הסיכון לאלרגיה לבוטנים בצאצא.

מבין 303 התינוקות שנמנעו מחשיפה לבוטנים, 31 אימהות צרכו למעלה מ-5 גרם בוטנים בשבוע, 69 צרכו פחות מ-5 גרם בוטנים בשבוע ו-181 לא צרכו בוטנים בזמן הנקה.

רגישות לבוטנים (P=0.027) ואלרגיה לבוטני (p=0.073) היו פחות נפוצות בתינוקות לאימהות שצרכו כמות מתונה של בוטנים בזמן הנקה, בהשוואה לאלו שלא צרכו כלל בוטנים בזמן הנקה או אלו שצרכו כמות רבה של בוטנים בזמן הנקה.

החוקרים מדווחים כי מוצא אתני (יחס סיכויים של 0.47, p=0.046), הימנעות אימהית מצריכת בוטנים בזמן הנקה (יחס סיכויים של 3.25, p=0.008) ומדד SCORAD התחלתי של מעל 40 נקודות (יחס סיכויים של 2.78, p=0.007) נקשרו כולם בקשר מובהק סטטיסטית עם רגישות או אלרגיה לבוטנים בגיל 5 שנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכת בוטנים מתונה בזמן הנקה מספקת הגנה משמעותית מפני התפתחות רגישות לבוטנים ואלרגיה לבוטנים בשלב מאוחר יותר בחייהם של תינוקות בסיכון-גבוה עם חשיפה מאוחרת לבוטנים.

Ann Allergy Asthma Immunol, Apr 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה