כירורגיה של הקולון והרקטום

האם יש תועלת לטיפול בפרוביוטיקה בחולים עם אסתמה? (Nutr Hosp)

במאמר שפורסם בכתב העת Nutricion Hospitalaria מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה חדשה, מהן עולה כי פרוביוטיקה בחולים עם אסתמה עשויה לשפר תהליכים דלקתיים בריאות ותסמיני אסתמה ולהפחית את מספר התלקחויות אסתמה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את החשיבות של פרוביוטיקה בטיפול בחולים עם אסתמה. הם השלימו סקירה שיטתית במאגרי PubMed, Embase, Cochrane Library, Web of Science ומאגרים אחרים, לזיהוי מחקרים אודות הטיפול באסתמה באמצעות פרוביוטיקה, אשר ענו על קריטריוני הסקירה.

הסקירה כללה 10 מאמרים רפואיים, כולם מחקרים אקראיים ומבוקרים, אשר כללו בסך הכול 1,101 חולים.

מהנתונים עולה כי בקבוצת הטיפול הפרוביוטי תועדו תוצאות טובות יותר מבחינת ריכוז חנקן חמצני באוויר ננשף (הבדל ממוצע של 7.17-, רווח בר-סמך 95% של 12.81- עד 1.54-), חומרת תסמיני אסתמה (הבדל ממוצע של 0.07-, רווח בר-סמך 95% של 0.10- עד 0.04-9, מדד Childhood Asthma Control Test (הבדל ממוצע של 2.26, רווח בר-סמך 95% של 1.14-3.39) ומספר האירועים האקוטיים של אסתמה (יחס סיכויים של 0.30, רווח בר-סמך 95% של 0.19-0.47) בזרוע הטיפול הפרוביוטי בהשוואה לביקורות.

לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית במדדי FEV1 או ביחס FEV1/FVC.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הסקירה השיטתית ומטה-אנליזה תומכות ביעילות פרוביוטיקה לשיפור תהליכים דלקתיים בריאות ותסמיני אסתמה, לצד הפחת מספר התקפי אסתמה, אם כי לא תוארה השפעה על התפקוד הריאתי.

Nutr Hosp, Apr 11, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה