כירורגיה של הקולון והרקטום

פעילות גופנית קבועה מורידה סיכון למות מסרטן מעי גס (מתוך Cancer Epidemiol Biomarkers Prev)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת Cancer Epidemiology Biomarkers and Prevention עולה כי פעילות גופנית קבועה מורידה את הסיכון לתמותה מסרטן המעי הגס.

החוקרים השתמשו בנתונים ממחקר Cancer Prevention Study II (CPS-II) של American Cancer Society , אשר כלל מעל 150,000 נשים וגברים. החוקרים אספו נתונים על פעילות גופנית של הנבדקים בשנים 1982-1997 והשוו מידע זה לארועי סרטן המע הגס בין 1998-2005 וכן ארועי תמותה מסרטן המעי הגס בשנים 1998-2006.

ניתוח הנתונים לא הדגים הבדל בהארעות סרטן המעי הגס כתלות בפעילות הגופנית. אמנם, אנשים שבצעו פעילות גופנית קבועה במשך לפחות 10 שנים היו בסיכון נמוך יותר למות מסרטן המעי הגס יחסית לאנשים שלא בצעו פעילות גופנית (יחס סיכון רב-משתנים 0.45, CI 95% 0.34-0.59). פעילות גופנית קבועה במשך 15 שנה הורידה לחצי את הסיכון לתמותה מסרטן המעי הגס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אמנם פעילות גופנית לא נמצאה קשורה להורדת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, היא נמצאה כמורידה את הסיכון למות מסרטן זה. החוקרים מציינים כי בפרוש שנה אזרחית חדשה אנשים רבים מציבים לעצמם מטרות לשנה החדשה, ומקווים כי מחקר זה יעזור להכניס פעילות גופנית לרשימת מטרות זו.

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev. 2010;19:3000-3004

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה