קרדיולוגיה

הצעת החוק להקמת מאגר מידע על חיסונים שקיבל כל אזרח במהלך חייו עברה בקריאה ראשונה (משרד הבריאות)

הצעת החוק קובעת כי שר הבריאות יקים מאגר מידע ממוחשב שיכלול מידע לגבי כלל החיסונים שקיבל כל אדם על ידי הגורמים המחסנים כהגדרתם בהצעת החוק - משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים, מרפאות, שירותי רפואת חירום, צה"ל וכל גורם מחסן אחר שיקבע שר הבריאות.

את הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (מס’ 42) (מאגר חיסונים לאומי) התשפ”ד יזמו חברי הכנסת אליהו ברוכי וואליד אלוהאשלה בתמיכה של משרד הבריאות. לפי הודעת משרד הבריאות, המאגר ישמש רק לשם המטרות המנויות בהצעת החוק, כך שפרטיות של האזרחים תישמר והשימוש ייעשה אך ורק לטובת בריאות הציבור. עוד מוצע כי משרד הבריאות יאפשר למי שקיבל חיסון לצפות, לרבות באופן דיגיטלי, בכלל החיסונים שניתנו לו על ידי הגורמים המחסנים.

לדברי השר אוריאל בוסו, “מדובר בהצעת חוק חשובה שתסייע בהנגשת מידע הכרחי לאזרחים ולגורמים המטפלים בישראל. כיום ישנו מאגר מידע חלקי שאינו מקיף את כלל החיסונים שקיבל אדם במהלך חייו והחוק יאפשר את הקמתו של מאגר מידע מסודר ומאובטח שבו יוכל המטופל להיות חשוף לכל הנתונים. מאחר שישנה חשיבות רבה בקיום מעקב אחר כל החיסונים שניתנו לאדם, משרד הבריאות בראשותי תומך בקידום החוק ואף החלטתי לתקצב אותו במיליוני שקלים. אני מברך את יוזמי החוק ומקווה שהוא יאושר במלואו בהקדם”.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה