גורמי סיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (מתוך Leuk Lymphoma)

במאמר שפורסם בכתב העת Leukemia & Lymphoma מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי גיל מתקדם, מין זכר, שלב מוקדם יותר של הגידול באבחנה, כימותרפיה, קרינה וניתוח מלווים כולם בסיכון מוגבר לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם בחולים עם אבחנה של לימפומה מסוג DLBCL (או Diffuse Large B Cell Lymphoma).

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם בקרב חולים עם אבחנה של לימפומה מסוג DLBCL ולזהות את מגמות התמותה הקרדיווסקולארית בעשורים האחרונים בארצות הברית.

לצורך המחקר הם אספו נתונים ממאגר SEER (או Surveillance, Epidemiology, and End Results) אודות מבוגרים עם אבחנה של DLBCL בין 1975 ו-2019.

בסיכומו של דבר, מדגם המחקר כלל 49,918 חולים, כאשר בקבוצה זו תועדו 4,167 מקרי תמותה עקב מחלות לב וכלי דם (8.3%), שיעור גבוה פי 1.22 ממספר מקרי התמותה הצפוי (רווח בר-סמך 95% של 1.19-1.26).

בין השנים 1985-2019, שיעורי התמותה הקרדיווסקולארית עלו ב-0.98% לכל שנה (רווח בר-סמך 95% של 0.58-1.39%), עם עליה מובהקת סטטיסטית בקבוצות הגיל הצעירות מ-75 שנים. התמותה המצטברת עקב מחלות לב וכלי דם עלתה משמעותית עם הגיל, אך לעולם לא עלתה על שיעורי התמותה עקב DLBCL.

החוקרים מסכמים וכותבים ממצאי המחקר מעידים על עליה בסיכון המצטבר לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם עם עליה בגיל, אם כי שיעורי התמותה מסיבה זו לעולם אינם עולים על שיעורי התמותה עקב המחלה ההמטואונקולוגית. גיל מתקדם, מין זכר, שנה מוקדמת יותר של אבחנה, שלב גידול מוקדם יותר באבחנה, כימותרפיה, קרינה וניתוח הינם כולם גורמים פרוגנוסטיים שליליים לתמותה קרדיווסקולארית.

Leuk Lymphoma, June 11, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה