קרדיולוגיה

גורמי סיכון בהריון מוקדם עשויים לסייע בזיהוי מקרים בסיכון מוגבר למום לב מולד בצאצאים (J Am Heart Assoc)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association עולה כי מספר גורמים אימהיים עשויים להביא לעליה בסיכון להתפתחות מומי לב מולדים בצאצאים, כולל גיל האם, שימוש בתוספים או תרופות מסוימות וריכוז המוגלובין בדם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו מספר גורמים בזמן הריון הקשורים עם הסיכון למומי לב מולדים בצאצאים. עם זאת, קשרים אלו לא נבחנו במחקרים בקנה מידה גדול.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר Japan Environmental and Children’s Study ובחנו את שיעורי אבחנת מום לבבי מולד בגיל שנתיים. הם ביקשו לזהות גורמים הקשורים בסיכון מוגבר לאבחנה של מום לבבי מולד ובחנו את המאפיינים האימהיים הבסיסיים, טיפולי פוריות, מחלות רקע אצל האם, מצב סוציו-אקונומי, צריכת אלכוהול אימהית, עישון, צריכת תה, הרגלי תזונה ותרופות ותוספים שנטלה האם עד לשבוע 12 להיריון. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין חשיפה לגורמים שונים ובין הסיכון למום לב מולד בצאצא.

מדגם המחקר כלל 91,664 הריונות יחידים, מהם 1,264 (1.38%) עם אבחנה של מום לבבי מולד.

בניתוח רב-משתני זיהו החוקרים מספר גורמים שנקשרו עם סיכון מוגבר לאבחנה של מום לבבי מולד בצאצא, כולל תוספי ויטמין A (יחס סיכויים מתוקן של 5.78, רווח בר-סמך 95% של 2.30-14.51), טיפול אימהי ב-Valproic Acid (יחס סיכויים מתוקן של 4.86, רווח בר-סמך 95% של 1.51-15.64), טיפול אימהי בתרופות לאיזון לחץ דם (יחס סיכויים מתוקן של 3.80, רווח בר-סמך 95% של 1.74-8.29), גיל אם של 40 שנים ומעלה (יחס סיכויים מתוקן של 1.59, רווח בר-סמך 95% של 1.14-2.20) וריכוז המוגלובין אימהי גבוה בטרימסטר השני (יחס סיכויים מתוקן של 1.10 לכל גרם/ד”ל, רווח בר-סמך 95% של 1.03-1.17).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מחקר העוקבה הגדול מיפן סייע בזיהוי שישה גורמים אימהיים הקשורים עם סיכון מוגבר למחלת לב כלילית בצאצאים.

J Am Heart Assoc, Aug 29, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה