טיפול ב-Semaglutide עשוי להפחית במחצית את שכיחות השמנה בארצות הברית (Cardiovasc Drugs Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת Cardiovascular Drugs and Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה טיפול ב- Semaglutide עשוי להפחית את שיעורי הימצאות השמנה בארצות הברית בהיקף של 46% ולמנוע למעלה מ-1.5 מיליון אירועים קרדיווסקולאריים לאורך עשר שנים, במידה וניתן לחולים מתאימים עם עודף-משקל או השמנת-יתר.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מתן זריקה שבועית של Semaglutide במינון 2.4 מ”ג (וויגובי) בשנת 2021 כטיפול כרוני לאיזון משקל הגוף במבוגרים עם עודף-משקל או השמנה. בשנת 2017, הסוכנות אישרה מתן זריקה שבועית של Semaglutide במינון 0.5 מ”ג ו-1 מ”ג (אוזמפיק) לאיזון גליקמי במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 וכן אישרה פורמולה של 2 מ”ג של התרופה בשנה שעברה לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 לא הגיבו למינונים נמוכים יותר.

במחקר STEP 1 מצאו החוקרים כי טיפול חד-שבועי ב- Semaglutide במינון 2.4 מ”ג לווה בירידה של 14.9% במשקל הגוף בקרב מטופלים עם עודף-משקל או השמנת-יתר, זאת בהשוואה לירידה של 2.4% עם פלסבו. הטיפול הפעיל לווה עוד בשיפור בלחץ הדם, רמות סוכר ושומנים בצום.

במחקר הנוכחי החוקרים התבססו על קריטריוני התאמה לטיפול והשפעות הטיפול ממחקר STEP 1 להערכת ההשפעה של Semaglutide על שיעורי הימצאות השמנת-יתר ואירועים קרדיווסקולאריים באוכלוסיית ארצות הברית. הסקירה כללה נתונים אודות 19,225 משתתפים מסקר NHANES בשנים 2015-2018.

בסיכומו של דבר, 3,999 משתתפים ענו על קריטריוני ההכללה ממחקר STEP 1 לקבלת הטיפול, המקבילים לגודל אוכלוסייה של 93 מיליון, או 38% מהאוכלוסייה המבוגרת בארצות הברית. מבין 3,999 החולים, ב-3,493 לא היה ידוע על היסטוריה של מחלת לב וכלי דם והם היו זמינים להערכת הסיכון הקרדיווסקולארי לאחר עשר שנים.

מהנתונים עולה כי 86.4% מהחולים ירדו לפחות 5% במשקל גופם, 69.1% איבדו לפחות 10% ממשקל הגוף ו-50.5% מהחולים הצליחו לרדת לפחות 15% ממשקל גופם.

על-בסיס ממצאים אלו, החוקרים מעריכים כי Semaglutide עשוי להפחית את שיעורי הימצאות השמנת-יתר בהיקף של 46.1% בארצות הברית, כך שניתן לצפות כי היקף התושבים הסובלים מהשמנה יהיה קטן ב-43 מיליון אנשים. בנוסף, 16.8% מהמשתתפים במחקר צפויים לשוב לקטגוריית משקל תקין, שיעור המקביל ל-17.5 מיליון מבוגרים באוכלוסיית ארצות הברית.

במקביל, הסיכון למחלות לב וכלי דם בתוך עשר שנים ירד מ-10.15% ל-8.34% לאחר הטיפול, עם ירידה כוללת של 1.81% וירידה יחסית של 17.8% בסיכון לאירועים אלו. ממצאים אלו מתורגמים להפחתת היקף האירועים הקרדיווסוקולאריים לאורך עשר שנים בהיקף של 1.5 מיליון מקרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל- Semaglutide עשויה להיות השפעה משמעותית על הפחתת הוצאות טיפול רפואי על-רקע השמנת-יתר ומחלות לב וכלי דם. מחקר SELECT הנערך בימים אלו צפוי להציג את ההשפעה בפועל של טיפול ב- Semaglutide על התוצאים הקרדיווסקולאריים במבוגרים בסיכון גבוה, עם מחלה קרדיווסקולארית מבוססת וללא סוכרת.

Cardiovasc Drugs Ther, Sep 2023

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה