ההשפעה של ירידה במשקל בחולי אי-ספיקת לב עם עודף-משקל והשמנת-יתר (Eur J Prev Cardiol)

OBESITY

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ירידה במשקל בחולי אי-ספיקת לב עם עודף-משקל והשמנת-יתר משפרת את התוצאות ארוכות הטווח בחולים עם אי-ספיקת לב, כולל הפחתת סיכון לאשפוז חוזר, שיפור איכות חיים, תפקוד לבבי ויכולת גופנית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשלים סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת ההשפעה של ירידה במשקל על הפרוגנוזה של חולי אי-ספיקת לב עם עודף-משקל או השמנת-יתר.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי PubMed, Web of Science, Embase, Cochrane Library ומאגרי נתונים מסין לזיהוי מחקרי עוקבה ומחקרים אקראיים ומבוקרים שפורסמו עד תחילת פברואר בשנת 2023.

החיפוש הוביל לזיהוי 19 מחקרים עם 449,882 חולים שנכללו בסקירה השיטתית ומטה-אנליזה.

מהנתונים עולה כי ירידה במשקל לא הפחית את הסיכון לתמותה או אשפוזים חוזרים בחולי אי-ספיקת לב עם עודף-משקל או השמנת-יתר, אך עשויה לשפר את איכות החיים (p=0.002), תפקוד לבבי (p=0.0001) ויכולת גופנית (p=0.03).

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי ירידה במשקל בעקבות ניתוח בריאטרי הפחיתה את הסיכון לתמותה (p<0.00001), ירידה במשקל בעקבות טיפול תרופתי או פעילות גופנית לא לוותה בירידה מובהקת סטטיסטית בסיכון לתמותה (p=0.18) וירידה במשקל לוותה בשיעורי תמותה גבוהים יותר בתת-קבוצה של חולים עם ירידה לא-מכוונת במשקל או ללא פירוט אודות שיטת הירידה במשקל (p<0.00001).

החוקרים מוסיפים כי ירידה במשקל לא הפחיתה את הסיכון לאשפוז חוזר בטווח הקצר, אך הפחיתה את שיעור האשפוזים החוזרים בטווח הארוך (p=0.03).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולי אי-ספיקת לב עם עודף-משקל או השמנת-יתר, הפחתת משקל עשויה לשפר את איכות החיים, תפקוד לבבי ויכולת גופנית. למרות שלא הודגמה השפעה מוכחת על התמותה, מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי ניתוח בריאטרי עשוי להפחית את הסיכון לתמותה באוכלוסייה זו.

Eur J Prev Cardiol, Aug 31, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה