קרדיולוגיה

פעילות גופנית משפרת את מצבם הבריאותי אך לא הנפשי של ילדים צעירים עם עודף משקל (JAMA Network Open)

מחקר שנערך לאחרונה הראה כי פעילות גופנית בצורה סדורה שיפרה באופן משמעותי את המצב הקרדיו-מטבולי ואת הרכב גופם של ילדים הסובלים מעודף משקל והשמנה

מחקר שנערך לאחרונה הראה כי פעילות גופנית בצורה סדורה שיפרה באופן משמעותי את המצב הקרדיו-מטבולי ואת הרכב גופם (Body composition) של ילדים הסובלים מעודף משקל והשמנה. אף על פי כן, המחקר לא מצא השפעה ניכרת על בריאותם הנפשית. השמנת יתר בילדות הינה בעלת השלכות בריאותיות שליליות, ביניהן סוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם והפרעות בבריאות הנפש. ידוע כי פעילות גופנית נחשבת הכרחית כחלק מהטיפול בהשמנת יתר, אך השפעתה על ההיבטים הפיזיים והנפשיים של ילדים הסובלים מהשמנת יתר ועודף משקל טרם נחקרה.

המחקר שפורסם ב-JAMA Network Open, כלל 36 בנות ו-56 בנים שסבלו מעודף משקל או השמנת יתר. משתתפים אלו הוקצו אקראית לתוכנית אימונים של 20 שבועות או לקבוצת ביקורת. גיל המשתתפים נע בין 8 ל-11 שנים, עם גיל ממוצע של 10 שנים. במסגרת הפעילות הגופנית המשתתפים ביצעו שלושה עד חמישה אימונים שאורכם 90 דקות בכל שבוע במהלך 20 שבועות המחקר, בעוד ילדי קבוצת הביקורת דבקו בשגרת חייהם. התוצאות הקרדיו-מטבוליות העיקריות כללו הרכב גוף, כושר גופני וגורמי סיכון מסורתיים (היקף מותניים, רמות שומנים בדם, רמות גלוקוז, רמות אינסולין ולחץ דם).

תוצאות המחקר הראו כי לאחר 20 שבועות, הסיכון הקרדיו-מטבולי ירד בכ-0.38 סטיות תקן בקבוצת הפעילות הגופנית בהשוואה לקבוצת הביקורת. בנוסף, מדדים נוספים השתפרו משמעותית בקבוצת הפעילות הגופנית בהשוואה לילדים בקבוצת הביקורת, ביניהם LDL (ירידה של 7.00 מ”ג/ד”ל), BMI (ירידה של 5.9 ק”ג/מ”ר), אחוז שומן ( ירידה של 0.67) ושטח רקמת השומן הויסצרלי (visceral adipose tissue, ירידה של 31.44 גרם). עם זאת, לא נצפו השפעות משמעותיות על בריאות נפשם של הילדים בקבוצת ההתערבות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה