קרדיולוגיה

בטיחות אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים עם עמילואידוזיס לבבי (J Am Heart Assoc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים הינה גישה בטוחה בחולים עם עמילואידוזיס לבבי, כאשר שיעור הסיבוכים דומה לזה שתואר בחולים תואמים עם קרדיומיופתיה מורחבת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות השכיחות הגבוהה של פרפור פרוזדורים בחולים עם עמילואידוזיס לבבי, הבטיחות של אבלציה באמצעות צנתר באוכלוסייה זו אינה ידועה. מטרת המחקר הייתה לבחון את הבטיחות בטווח הקצר לאחר אבלציה של פרפור פרוזדורים בחולים עם עמילואידוזיס לבבי, לעומת חולים תואמים עם קרדיומיופתיה מורחבת.

החוקרים התבססו על נתוני מאגר National Inpatient Sample וזיהו את כל האשפוזים עם אבלציה של פרפור פרוזדורים מהרבעון הרביעי של שנת 2015 ועד שנת 2019. אשפוזים בשל עמילואידוזיס לבבי וקרדימיופתיה מורחבת הותאמו ביחס 1:5 על-בסיס נתונים סוציו-דמוגרפיים, כולל גיל, מין, גזע או מוצא אתני, חציון הכנסה, מחלות רקע ומאפייני בית החולים.

מדגם המחקר כלל 1,395 אשפוזים לצורך אבלציה של פרפור פרוזדורים, מאלו 45 (3.2%) היו בשל עמילואידוזיס לבבי.

בהשוואה לחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת, אלו עם עמילואידוזיס לבבי היו מבוגרים יותר (72.9 לעומת 65.1 שנים), עם שכיחות גבוהה יותר של היסטוריה של אירועים מוחיים (53.3% לעומת 33.6%) ושכיחות נמוכה יותר של התקני ICD (4.4% לעומת 23.0%).

החוקרים התאימו בהצלחה בין 42 אשפוזים של עם עמילואידוזיס לבבי ובין 210 אשפוזים של חולים עם קרדיומיופתיה מורחבת. לאחר ההתאמה, לא תועדו הבדלים בשיעור כלל הסיבוכים (14.3% לעומת 10.5%, p=0.60), משך אשפוז (3.1 לעומת 2.1 ימים, p=0.23), או סך עלויות טיפול רפואי (137,250 דולרים לעומת 133,910 דולרים, p=0.24).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת הבטיחות ארוכת הטווח של אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים עם עמילואידוזיס לבבי.

J Am Heart Assoc, July 14, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה