קרדיולוגיה

טיפול במעכבי SGLT-2 עשוי להפחית פיברוזיס כבדי בחולי סוכרת עם מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול (J Diabetes Complications)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Diabetes Complications עולה כי טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 עשוי להפחית משמעותית פיברוזיס כבד ותכולת שומן כבדי עם שיפור תנגודת לאינסולין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר קודם הראה כי טיפול במעכבי SGLT-2 עשוי לשפר מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעות של תרופות אלו על פיברוזיס כבדי בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול.

החוקרים השלימו סקירת ספרות מקיפה שכללה את מאגרי PubMed, Embase, Web of Science ו-Cochrane Library לזיהוי מחקרים מתאימים להערכת ההשפעה של תרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 על פיברוזיס כבדי. מדדי פיברוזיס כבדי כללו את מדד LSM (או Liver Stiffness Measurement), CAP (או Controlled Attenuation Parameter), ריכוז פריטין בדם, ריכוז Serum Type 4 Collagen 7s, מדד FIB-4.

הסקירה כללה 16 מחקרים עם 699 חולים.

מהנתונים עולה כי כל המדדים להערכת פיברוזיס כבדי שבחנו החוקרים השתפרו משמעותית עם טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2, כאשר מניתוח לפי תתי-קבוצות עלתה השפעה תלוית-מינון של הטיפול התרופתי על הפיברוזיס הכבדי.

החוקרים מציינים עוד כי הטיפול במעכבי SGLT-2 הפחית את מדדי מסת גוף, הצטברות שומנים ותנגודת לאינסולין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 עשוי להפחית את הסיכון להתקדמות פיברוזיס כבדי ומצביעים על השפעה חיובית בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול.

J Diabetes Complications, Jul 19, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה