קרדיולוגיה

דיון דחוף של ועדת הבריאות של הכנסת על הסעות לצוותים רפואיים בתום משמרות לילה (דוברות הכנסת)

בדיון דחוף שנערך הבוקר (א’) בוועדת הבריאות של הכנסת, בעקבות מותה בתאונת דרכים של המיילדת דנה בן שושן ז”ל, אמר יו”ר הוועדה ח”כ אוריאל בוסו: “הצוותים הרפואיים אשר עולים על הכביש לארח משמרת ארוכה ומתישה מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך. מבלי לדבר על הצער ועל האובדן הבלתי נתפס, המשאבים הנדרשים לטיפול בהרוגים ופצועים בתאונות דרכים ובבני משפחותיהם רבים מאוד אל מול תקצוב מערך הסעות לצוותים הרפואיים”.

משרד האוצר על תקצוב הסעות לצוותים רפואיים בתום משמרות לילה: לא מכירים דרישה כזאת

הדיון נערך לבקשת חברי הכנסת יונתן מישרקי, יצחק קרויזר, טטיאנה מזרסקי, אחמד טיבי, מיכאל ביטון, אליהו ברוכי, צגה מלקו וואליד אלהואשלה.

ח”כ יצחק קרויזר: “כל עוד לא קורה אסון, אנחנו מתגלגלים ומתרגלים ומציאות לא סבירה. עלינו לדאוג לצוותים הרפואיים המצילים חיים. איש צוות המתגורר בפריפריה לא יכול להיעזר בצורה סבירה בתחבורה ציבורית”

מנהל מרכז רפואי צפון, פרופ’ ארז און: “דנה היתה מלאך גם בחייה, תמיד שמחה ומאושרת. כל שרצתה הוא להגיע הביתה בזמן כדי להכין את ילדיה לבית הספר. כדי להגיע בתחבורה ציבורית הביתה אחרי משמרת זה לוקח שעתיים-שלוש באזור הפריפריה. העובדים חייבים להגיע לבית החולים במכוניות שלהם. חייבים להחזיק ומה התמורה שהם מקבלים? עלות רב-קו”

רופאה מתמחה בפוריה וחברתה של דנה ז”ל, ד”ר טל זילברמן: “באתי לכאן כדי לדרוש שזה יהיה המוות האחרון. ביום חמישי האחרון קמתי בשעה שש בבוקר למשמרת. בשתיים בלילה ביצעתי ניתוח קיסרי ובארבע עוד אחד. בשבע בבוקר נכנסתי לרכב. רציתי להגיע הביתה ולא ידעתי איך אני עושה את זה.
הכרחתי את אחותי להישאר איתי על הקו 45 דקות. אחרת הייתי נרדמת”.

רופא מתמחה בבית החולים ברזילי, ד”ר עידן בלום: “אינספור פעמים אני ניאלץ לעצור בצד, כי אני נרדם על ההגה. אני מפחד שלא אחזור לילדים שלי”.

רכזת בריאות באגף תקציבים במשרד האוצר, תמר צ’ין: “אנחנו לא מכירים דרישה תקציבית בנושא. ככל שבמשרד הבריאות בונים תכנית, ורוצים לתעדף את הנושא במסגרת עשרות מיליוני השקלים שנוספו לתקציב המשרד, אין לנו התנגדות”.

בתגובה אמרה ח”כ צגה מלקו: “אני מזועזעת מהתשובה”.

מנהלת קשרי ממשל ותוכניות לאומיות במשרד הבריאות, מירי כהן: “הנושא מצריך חשיבה ופעילות כלל מערכתית. אי אפשר להשאיר את המצב כמו שהוא”

מ”מ יו”ר הוועדה, ח”כ יונתן מישרקי, סיכם את הדיון ואמר: “הוועדה דורשת ממשרד האוצר לתקצב באופן דחוף מערך הסיעים בבתי החולים, ויחד עם משרד הבריאות לגבש תכנית עבודה ונהלים ברורים בנושא. עליהם לדווח לוועדת הבריאות של הכנסת תוך 30 יום על התקדמות. מדובר בדיני נפשות” .

הודעת דוברות הכנסת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה