תזונה מבוססת צמחים קשורה לרמות נמוכות של שומנים בדם (European Heart Journal)

במסגרת מטה-אנליזה שכללה 30 מחקרים נמצא כי אנשים שהקפידו על תזונה מבוססת צמחים היו עם רמות נמוכות יותר של LDL, כולסטרול כולל ו-ApoB בדם

במסגרת מטה-אנליזה שכללה 30 מחקרים נמצא כי אנשים שהקפידו על תזונה מבוססת צמחים היו עם רמות נמוכות יותר של LDL, כולסטרול כולל ו-ApoB בדם. ממצאים אלו שפורסמו ב-European Heart Journal ב-24 במאי, מצביעים על כך שלתזונה מבוססת צמחים יש פוטנציאל בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. פרופ’ רות פריקה-שמידט, אוניברסיטת קופנהגן, דנמרק, אמרה כי “דיאטות צמחוניות וטבעוניות עשויות להביא להפחתה של 7% בסיכון למחלות לב וכלי דם בקרב מי שמקפיד על תזונה מסוג זה במשך 5 שנים”. היא הוסיפה כי “תוצאות דומות נצפו על פני יבשות שונות, גילאים שונים, טווחי BMI שונים, ובקרב אנשים עם מצב בריאותי שונה”.

מומחים שלא היו מעורבים במטה-אנליזה זו סברו כי “למרות שתזונה צמחונית וטבעונית עשויה להיות מאוד בריאה ומועילה ביחס לסיכון קרדיווסקולרי, חשוב שתתוכנן היטב כדי למנוע מחסור בברזל, יוד, ויטמין B12 וויטמין D”.

פרופ’ רוברט סטורי, פרופסור לקרדיולוגיה, אוניברסיטת שפילד, בריטניה, אמר כי “מטה-אנליזה זו מציגה ניתוח שכלל למעלה מאלפיים משתתפים ומדגישה את הערך של תזונה מבוססת צמחים בהפחתת הסיכון להתקף לב או לשבץ מוחי באמצעות הפחתת רמות הכולסטרול בדם. עם זאת” הוא הוסיף, ” השפעת התזונה על רמת הכולסטרול של אדם מוגבלת יחסית, וזאת משום שאנשים יורשים בצורה גנטית את נטייתו של הכבד לייצור מוגבר של כולסטרול”.

במסגרת המחקרים שנכללו במטה-אנליזה, הדיאטות הצמחוניות נמשכו בין 10 ימים ל-5 שנים בממוצע של 29 שבועות, וה-BMI הממוצע היה 21.5-35.1 ק”ג/מ”ר. התוצאות הראו כי בהשוואה לאנשים שלא הגבילו את עצמם מבחינת תזונה, אנשים שהקפידו על תזונה מבוססת צמחים נהנו מירידה של 7% בכולסטרול הכולל (–0.34 mmol/L), 10% ב-LDL (–0.30 mmol/L) ו-14% ב-ApoB (–12.9 mg/dL) עם מובהקות של P < 0.01.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה