Sotagliflozin מאושרת לטיפול באי ספיקת לב (FDA)

ה-FDA אישר את התרופה Sotagliflozin אשר מפחיתה את הסיכון למוות מסיבה קרדיווסקולרית ואת מספר האשפוזים בגין אי ספיקת לב בקרב מטופלים עם אי ספיקת לב, ואף בקרב מטופלים עם סוכרת מסוג 2, מחלת כליות כרונית וגורמי סיכון אחרים למחלות לב וכלי דם

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את התרופה Sotagliflozin, המעכבת SGLT1/2, המפחיתה את הסיכון למוות מסיבה קרדיווסקולרית ואת מספר האשפוזים בגין אי ספיקת לב בקרב מטופלים עם אי ספיקת לב, ואף בקרב מטופלים עם סוכרת מסוג 2, מחלת כליות כרונית (CKD) וגורמי סיכון אחרים למחלות לב וכלי דם. זאת לאחר אישורן של שתי תרופות נוספות, Dapagliflozin (Farxiga) ו-Empagliflozin (Jardiance), למניעת אשפוזים בגין אי ספיקת לב. היתרון של Sotagliflozin נובע גם מעדויות לכך שהטיפול מקטין את שיעור השבץ ואוטם שריר הלב (MI), כמו גם עדויות לכך שהוא מפחית את רמות HbA1c במטופלים עם סוכרת מסוג 2 ועם eGFR מתחת ל-30 מ”ל/דקה/1.73 מ”ר.

למרות אישור ה-FDA, ד”ר מילטון פאקר, מומחה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי של אוניברסיטת ביילור בדאלאס, אמר כי “אין ראיות משכנעות לכך של- Sotagliflozinיש יתרונות כלשהם בהשוואה למעכבי SGLT2 אחרים בנוגע לטיפול באי ספיקת לב, ואני לא מבין מדוע רופאים ברחבי ארה”ב יחליפו את הטיפול המבוסס ממעכבי SGLT2 ל-Sotagliflozin”.

אחד המחקרים שהביאו לאישור ה-FDA כלל 10,584 מטופלים עם סוכרת מסוג 2, מחלת כליות כרונית (CKD) ובעלי גורמי סיכון למחלות קרדיווסקולריות, אשר חולקו באופן אקראי לטיפול ב-Sotagliflozin או בפלצבו. התוצא העיקרי הראה שטיפול ב- Sotagliflozinהפחית את שיעור התמותה המשולב מסיבות קרדיווסקולריות ומספר האשפוזים בשל אי ספיקת לב ב-26% ביחס למטופלים בקבוצת הביקורת. מחקר אחר הראה כי טיפול ב-Sotagliflozin הפחית את שיעור ה-MACE (Major Adverse Cardiovascular Events) ב-21-26% בהשוואה לפלצבו.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה