יתר לחץ דם כרוני בנשים הרות מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים אימהיים (BJOG)

בקרב נשים הרות עם היסטוריה של יתר לחץ דם כרוני תועד סיכון מוגבר לפגיעה חדה באיברי מטרה או תמותה בזמן לידה או זמן קצר לאחריה, בהשוואה לנשים ללא יתר לחץ דם כרוני, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BJOG.

מטרת המחקר הייתה לקבוע אם אבחנה קודמת של יתר לחץ דם כרוני מלווה בסיכון מוגבר לפגיעה באיברי מטרה או תמותה בזמן לידה או במהלך 30 הימים לאחר הלידה.

מדגם המחקר כלל 64,799 לידות של 61,854 נשים מארצות הברית עם יתר לחץ דם כרוני, אשר אושפזו לצורך לידה בתקופה שבין 2008-2019.

החוקרים בחנו את הסיכון לתוצא משולב של פגיעה חדה באיברי מטרה או תמותה במהלך אשפוז לצורך לידה ולאורך שלושים ימים לאחר לידה. הם השלימו מודלים שכלל תקנון לניצול שירותי בריאות בשנה שקדמה להיריון, כולל אשפוזים, פניות לחדרי מיון, תרופות מרשם או אבחנות טרם ההיריון.

התוצא העיקרי היה פגיעה חדה באיברי מטרה או תמותה.

מהנתונים עולה כי שיעורי התוצא המשולב עמדו על 5.7% מבין 64,799 לידות.

בקרב נשים עם ביטוח רפואי, ניפוק של לפחות 11 תרופות שאינן משמשות ליתר לחץ דם, בהשוואה לאי-ניפוק תרופות (יחס סיכון מתוקן של 4.07, רווח בר-סמך 95% של 2.86-5.79), שלושה אשפוזים ומעלה לפני ההיריון בהשוואה להעדר אשפוזים (יחס סיכון מתוקן של 4.75, רווח בר-סמך 95% של 3.46-6.52) ואבחנה של מחלת כליות כרונית בשנה שקדמה להיריון (יחס סיכון מתוקן של 2.35, רווח בר-סמך 95% של 1.88-2.94) לוו בסיכון מוגבר לפגיעה אקוטית באיברי מטרה או תמותה.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי פניה לקבלת טיפול רפואי לפני היריון מנבאת סיכון מוגבר לסיבוכים אימהיים בזמן היריון. ממצאים אלו עשויים לסייע בהערכת הסיכון של נשים בזמן היריון לקביעת הצורך במעקב או טיפול מתאים.

BJOG, Jan 19, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה