קרדיולוגיה

שיפור איזון גליקמי ושביעות רצון מהטיפול בעקבות החלפת Liraglutide או Dulaglutide לטובת Semaglutide בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול חד-שבועי ב-Semaglutide (אוזמפיק) הביא לשיפור האיזון הגליקמי ושביעות הרצון של חולים עם סוכרת מסוג 2 לאחר החלפה מטיפול קודם ב-Liraglutide (ויקטוזה) או Dulaglutide (טרוליסיטי).

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של החלפת Liraglutide או Dulaglutide לטובת Semaglutide פעם בשבוע על האיזון הגליקמי ושביעות הרצון מהטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2.

המחקר הפרוספקטיבי, רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, כלל חולים שטופלו ב-Liraglutide במינון 0.9-1.8 מ”ג/יום או Dulaglutide במינון 0.75 מ”ג/שבוע, אשר החליפו לטיפול ב-Semaglutide או המשיכו בטיפול הקיים. התוצא העיקרי היה השינוי בריכוז המוגלובין מסוכרר לאורך 24 שבועות. תוצאי הסיום המשניים כללו את השינוי במדדי שביעות רצון מהטיפול לפי שאלוני Diabetes Treatment Satisfaction Questionnaire, משקל גוף ומדדים מטבוליים.

מדגם המחקר כלל 110 חולים, מהם 10 הוצאו מניתוח הנתונים: 37 חולים טופלו ב-Liraglutide ו-63 חולים טופלו ב-Dulaglutide.

מהנתונים עולה כי חלה ירידה משמעותית בריכוז המוגלובין מסוכרר בשתי הקבוצות: בקרב מטופלים ב-Liraglutide שנותרו תחת הטיפול המוגלובין מסוכרר עמד על 7.8% לפני ההקצאה האקראית ולאחריה, בעוד שבאלו שחצו מטיפול ב-Liraglutide לטובת Semaglutide נרשמה ירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר מ-7.9% ל-7.3%, p<0.01); בקרב אל שטופלו ב-Dulaglutide והמשיכו בטיפול תועד המוגלובין מסוכרר של 7.8% לפני ההקצאה ו-7.9% לאחר ההקצאה האקראית, בעוד שבאלו שחצו לטיפול ב-Semaglutide נרשמה ירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר מ-7.8% ל-7.1%, p<0.01).

הטיפול ב-Semaglutide הביא עוד לשיפור שביעות הרצון של החולים לפי מדד Diabetes Treatment Satisfaction Questionnaire בשתי הקבוצות (Liraglutide: מ-0.1+ ל-8.3+; Dulaglutide: מ-1.2- ל-3.5+, P<0.01).

החלפת טיפול מ-Dulaglutide לוותה בירידה גדולה יותר במשקל הגוף ולשיפור טוב יותר במדדים מטבוליים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שיפור איזון גליקמי ושביעות הרצון של החולים בעקבות החלפת Liraglutide או Dulaglutide לטובת Semaglutide. לאור זאת, מדובר באפשרות טיפול חשובה בחולים עם הפרעות מטבוליות תחת טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1.

Diabetes, Obesity and Metabolism, Feb 1, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה