שינויים קלים בצריכת המזון נקשרו להפחתת הסיכון לסרטן (The Lancet Planetary Health)

צריכת מזון מעובד ואולטרה מעובד נקשרה לסיכון מוגבר למספר סוגים של סרטן. עם זאת, מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך ששינויים קלים בצריכת המזון עשויים לסייע בהפחתת סיכון זה

צריכת מזון מעובד ואולטרה מעובד נקשרה לסיכון מוגבר למספר סוגים של סרטן. עם זאת, מחקר שנערך לאחרונה וכלל 450,000 משתתפים, מצביע על כך ששינויים קלים בצריכת המזון עשויים לסייע בהפחתת סיכון זה. ד”ר נטלי קלימן, הסוכנות הבינלאומית למחקר של ארגון הבריאות העולמי, פרסמה לאחרונה מחקר המראה קשר בין צריכת מזון אולטרה-מעובד לסיכון מוגבר לסרטן, במיוחד סרטן השחלות, כמו גם עלייה בסיכון לתמותה מסרטן. מחקר זה שכלל קרוב ל-200,000 מבוגרים בגיל העמידה הראה כי על כל עלייה של 10 נקודות האחוז בצריכת מזון אולטרה-מעובד, הייתה עלייה של 2% בשכיחות הכוללת של סרטן ועלייה של 19% בשכיחות של סרטן השחלות.

במסגרת המחקר הנוכחי שפורסם ב-The Lancet Planetary Health, פריטי המזון סווגו לפי רמת העיבוד שלהם באמצעות מערכת הסיווג NOVA – מזון לא מעובד או מעובד באופן מינימלי (NOVA 1), מרכיבים קולינריים מעובדים (NOVA 2), מזון מעובד (NOVA 3) ומזון אולטרה מעובד (NOVA 4). המחקר הראה כי החלפת 10% מהמזונות המעובדים בחלופות מעובדות מינימליות הפחיתה באופן משמעותי את הסיכון הכולל לסרטן ב-4% (HR 0.96), כמו גם את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, כגון סרטן הוושט מסוג קרצינומה של תאי קשקש (Esophageal squamous cell carcinoma) ב-43% (HR 0.57), קרצינומה של הכבד (HCC) ב-23% (HR 0.77), סרטן ראש וצוואר ב-20% (HR 0.80), סרטן המעי הגס ב-12% (HR 0.88), סרטן פי הטבעת ב-10% (HR 0.90) וסרטן שד לאחר גיל המעבר ב-7% (HR 0.93). החלפת 10% מהמזונות האולטרה מעובדים בחלופות מעובדות מינימליות גם הביאה להפחתה אם כי מעטה יותר, 1% בסיכון הכולל לסרטן (HR 0.99), 27% בסיכון לקרצינומה של הכבד (HR 0.73) ו-20% בסיכון לקרצינומה של תאי קשקש בוושט (HR 0.80).

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה