עדויות חדשות תומכות ביעילות חיסון פייזר כנגד קורונה בילדים קטנים (N Engl J Med)

קורונה

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The New England Journal of Medicine עולה כי החיסון של חברת פייזר יעיל מאוד כנגד COVID-19 בילדים מגיל חצי שנה. סדרה של שלוש מנות חיסון של חברת פייזר הדגימה יעילות של 73% במניעת תסמיני COVID-19 בילדים בגילאי 6 חודשים עד 4 שנים ולא תועדו סוגיות בטיחות הנוגעות לחיסון.

החוקרים כותבים כי ישנה חשיבות רבה להשגת חיסונים בטוחים ויעילים כנגד COVID לילדים קטנים במטרה להגן עליהם מפני אשפוז או תמותה ומאחר וילדים קטנים משחקים תפקיד חשוב בהפצת ווריאנטים מדבקים של הנגיף. אשפוזים עקב COVID של ילדים מתחת לגיל 5 שנים הגיעו לשיעור שיא של 14.5 מקרים ל-100,000 ילדים בינואר 2022, כאשר וריאנט אומיקרון השפיע על ילדים בצורה חמורה יותר, בהשוואה לווריאנט דלתא.

מדגם המחקר כלל 1,776 ילדים בגילאי שישה חודשים עד שנתיים ו-2,750 ילדים בגילאי 2-4 שנים. הילדים חולקו באקראי לקבלת סדרה של שלוש מנות חיסון של חברת פייזר או זריקות פלסבו. המשתתפים קיבלו מנה ראשונה של החיסון עד 31 במרץ, 2022 והתגוררו בברזיל, פינלנד, פולין, ספרד, או ארצות הברית.

כאשר החוקרים בחנו את היעילות של החיסון לפי קבוצות גיל, הם מצאו כי החיסון מנע מקרים של COVID תסמיני ב-75.8% מהילדים בגילאי 6 חודשים עד שנתיים וב-71.8% מהילדים בגילאי 2-4 שנים.

פחות מ-0.5% מהמשתתפים דיווחו על תגובות חמורות לחיסון. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו רגישות או כאב. התגובות הופיעו לרוב במהלך היומיים הראשונים לאחר קבלת החיסון וחלפו בתוך יומיים. לא תועדו מקרים של דלקת של שריר או מעטפת הלב.

החוקרים מציינים כי היקף החיסונים כנגד COVID בילדים היה נמוך יותר, בהשוואה לקבוצות גיל אחרות בארצות הברית. על-פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 10% מהילדים מתחת לגיל 5 שנים קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון כנגד קורונה, כאשר 5% השלימו את סדרת החיסונים המומלצת.

N Engl J Med, Dec 31, 2022

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה