היסטוריה של ממאירות אינה מעלה את הסיכון ללידת מת בנשים צעירות (J Nat Cancer Institute)

במתבגרות ונשים צעירות עם היסטוריה של מחלה ממארת הסיכון ללידת מת הוא נמוך ואינו גבוה יותר משמעותית, בהשוואה לנשים באוכלוסייה הכללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the National Cancer Institute.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשפעות של טיפול כנגד מחלות ממאירות על איברי המין עשויות להביא לעליה בסיכון לסיבוכים בלידה במתבגרות ונשים צעירות (גילאי 15-39 שנים) שאובחנו עם היסטוריה של ממאירות כעת הם בחנו את הסיכון ללידת מת (מות עובר בשבוע 20 להיריון, או מאוחר יותר, או במשקל של 350 גרם ומעלה) במדגם מבוסס-אוכלוסייה של מתבגרות ונשים צעירות.

מדגם המחקר כלל מתבגרות ונשים הרות עם היסטוריה של ממאירות בין תחילת שנת 1995 ועד סוף שנת 2015, אשר נכללו במאגר Texas Cancer Registry ובחנו את שיעורי ההיארעות המצטברים של לידת מת. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת גורמים הקשורים עם לידת מת.

החוקרים מדווחים על 11,628 לידות-חי ו-68 לידות-מת בקרב 8,402 מתבגרות ונשים צעירות לאחר אבחנה. שיעורי ההיארעות המצטברים של לידת מת במתבגרות ונשים צעירות עמדו על 0.70% (רווח בר-סמך 95% של 0.51-0.96%) בשבוע 40 להיריון. הסיכון ללידת מת היה גבוה יותר בנשים היספאניות (סיכון יחסי של 2.64, רווח בר-סמך 95% של 1.29-5.41) ובנשים שחורות (סיכון יחסי של 4.13, רווח בר-סמך 95% של 1.68-10.16), בהשוואה לנשים לבנות שאינן היספאניות.

החוקרים לא זיהו קשר בין קבלת טיפול כימותרפי או מרווח הזמן שחלף מהאבחנה ובין הסיכון ללידת מת.

מהנתונים עולה כי שיעורי תמותת עוברים המתוקנים לגיל, גזע ומוצא אתני במתבגרות ונשים צעירות היו דומים לאלו שתועדו באוכלוסייה הכללית (יחס תמותה מתוקנן של 0.99, רווח בר-סמך 95% של 0.77-1.26).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתן לייעץ לנשים ומתבגרות צעירות כי הסיכון הכולל ללידת מת הוא נמוך, ובסך הכול, ממאירות אינה מעלה את הסיכון ללידת מת.

J Nat Cancer Institute, Dec 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה