קרדיולוגיה

סוכרת מסוג 1 שאינה מאוזנת היטב מלווה בסיכון מוגבר לקדם רעלת היריון (Preprints with The Lancet)

בנשים עם סוכרת מסוג 1 תועד סיכון מוגבר להתפתחות קדם רעלת-היריון, בהשוואה לנשים ללא סוכרת, כאשר הסיכון היחסי לסיבוך בהיריון עלה באופן תלוי מינון עם עליה בריכוז המוגלובין מסוכרר, כך עולה מנתונים חדשים שטרם עברו סיקור עמיתים ומיועדים לפרסום בכתב העת The Lancet.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות הקשר בין סוכרת מסוג 1, איזון גליקמי וקדם-רעלת היריון ואין מחקרים גדולים להערכת ההשפעה של איזון גליקמי בעת ההפריה על הסיכון לסיבוך זה.

מחקר העוקבה התבסס על נתוני רישום לידה וסוכרת בשבדיה בשנים 2003-2014, כולל מידע אודות 2,481 הריונות יחידים (0.21%) ל-2,035 נשים עם סוכרת מסוג 1 ולמעלה מ-1.1 מיליון הריונות יחידים ל-747,305 נשים ללא סוכרת מסוג 1 (99.79%).

אבחנה של סוכרת מסוג 1 טרם-היריון הוגדרה בנוכחות אבחנה של סוכרת בכל נקודת זמן לפני היריון ועד 91 ימים לאחר תחילת היריון, עם לפחות תיעוד אחד של המוגלובין מסוכרר בנקודת זמן כלשהי במהלך 90 הימים שקדמו להיריון ועד 91 הימים לאחר ההפריה.

קדם רעלת היריון תועדה ב-15.7% מההריונות בנשים עם סוכרת מסוג 1 וב-2.9% מההריונות בקרב נשים ללא סוכרת. היארעות קדם-רעלת היריון עלתה בנשים עם סוכרת מסוג 1 באופן תלוי-מינון עם עליה בריכוז המוגלובין מסוכרר טרם ההפריה. ההיארעות עמדה על 10.3% בנשים עם סוכרת מסוג 1 וריכוז המוגלובין מסוכרר של עד 6.4% והגיעה ל-21.5% בקרב אלו עם ריכוז המוגלובין מסוכרר של 9.1% ומעלה.

יחס הסיכון המתוקן להתפתחות קדם רעלת היריון בנקודת זמן כלשהי במהלך ההיריון בנשים עם סוכרת מסוג 1, בהשוואה לנשים ללא סוכרת עמד על 4.47. הסיכון היחסי המתוקן לקדם-רעלת היריון בהשוואה לנשים ללא סוכרת עלה גם באופן תלוי-מינון עם עליה בריכוז המוגלובין מסוכרר ונע בין 3.11 באלו עם ריכוז המוגלובין מסוכרר של עד 6.4% ועד 5.76 באלו עם ריכוז המוגלובין מסוכרר של 9.1% ומעלה.

ממצאי המחקר מעידים על החשיבות הרבה של איזון רמות סוכר בדם סביב תקופת ההיריון בנשים עם סוכרת מסוג 1.

 

Preprints with The Lancet, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה