קרדיולוגיה

טיפול בסטטינים מלווה בירידה בסיכון לתמותה מכל-סיבה בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל (Int J Cardiol)

כולסטרול

מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי חלה ירידה בשיעורי התמותה מכל-סיבה עם טיפול בסטטינים בחולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-ספיקת לב הינה בעיה עולמית ששכיחותה במגמת עליה עם העלייה בגיל הממוצע של האוכלוסייה. אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל מוגדרת בנוכחות מקטע פליטה של 50% ומעלה ומהווה כמחצית מהחולים עם אי-ספיקת לב.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת הקשר בין אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל וטיפול בסטטינים עם הסיכון לתמותה מכל-סיבה ואשפוזים חוזרים עקב מחלות לב וכלי דם. הם השלימו חיפוש במאגרי MEDLINE, Cochrane Library ו-Embase לזיהוי מאמרים שפורסמו בין תחילת שנת 2000 ועד 2 ביולי, 2021.

הסקירה כללה 19 מחקרים ומניתוח הנתונים עולה כי חלה ירידה של 27% בסיכון לתמותה מכל-סיבה בקרב חולים שטופלו בסטטינים, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול בסטטינים (יחס סיכון של 0.73, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.79).

החוקרים מדווחים על הטרוגניות נמוכה, אך מדגישים כי המחקרים שנכללו בסקירה היו מחקרים תצפיתיים ואיכות העדויות דורגה כנמוכה.

המידע אודות אשפוזים חוזרים לא היה מספק בכדי לקבוע את ההשפעה של הטיפול התרופתי בסטטינים על הסיכון לאשפוזים חוזרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור תוצאות מטה האנליזה הנוכחית, דרושים מחקרים נוספים באיכות גבוהה במטרה לאסוף עדויות באיכות טובה אודות הטיפול בסטטינים בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

 

Int J Cardiol, Dec 6, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה