קרדיולוגיה

בנשים עם היסטוריה של קדם רעלת היריון או רעלת היריון סיכון מוגבר לאירוע מוחי המורגי או איסכמי הנותר לאורך עשרות שנים (PLoS One)

הסיכון לאירוע מוחי איסכמי או המורגי נותר מוגבר גם לאחר עשרות שנים בנשים עם היסטוריה של קדם רעלת היריון או רעלת היריון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת PLoS One.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הסיכון ארוך הטווח לאירוע מוחי בנשים עם קדם רעלת היריון או רעלת היריון מהווה נושא מדאיג.  במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את הסוגים השונים של אירועים מוחיים והסיכון לאורך זמן.

בין השנים 2000 עד 2017 תועדו במאגר National Health Insurance Research Database in Taiwan כ-1.3 מיליון נשים הרות. לאחר הוצאת נשים עם היסטוריה של אירוע מוחי והתאמה מלאה של כלל הערפלנים, 6,503 נשים עם קדם רעלת היריון/רעלת היריון ו-24,212 ביקורות נכללו במדגם המחקר.

לאורך 17 שנות מעקב, הסיכון לאירוע מוחי בנשים עם היסטוריה של קדם רעלת היריון/רעלת היריון היה גבוה כפליים (יחס סיכון מתוקן של 2.05, p<0.0001). יחס הסיכון הכולל לאחר 17 שנים לאירוע מוחי איסכמי עמד על 1.98 (p<0.001) ויחס הסיכון לאירוע מוחי המורגי עמד על 3.45 (p<0.001).

באשר לתתי סוגים של אירוע מוחי, המורגי ואיסכמי, החוקרים זיהו הבדלים בסיכון לאורך זמן כאשר הסיכון לאירוע מוחי המורגי נותר גבוה יותר מהסיכון לאירוע מוחי איסכמי. הסיכון לאירוע מוחי איסכמי הגיע לשיא 1-3 שנים לאחר הלידה (יחס סיכון מתוקן של 3.09) בעוד שהסיכון לאירוע מוחי המורגי היה הגבוה ביותר במהלך 3-5 שנים לאחר הלידה (יחס סיכון מתוקן של 7.49).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בנשים עם היסטוריה של קדם רעלת היריון או רעלת היריון סיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי או המורגי נותר לאורך עשרות שנים. הם קוראים לנשים אלו להיות מודעות לעליה בסיכון ארוך הטווח לאירועים מוחיים.

 

PLoS One, Nov 9, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה