קרדיולוגיה

ההשפעה של טיפולים תרופתיים כנגד אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל על שיעור האשפוזים והתמותה (Cardiovascular Diabetol)

במאמר שפורסם בכתב העת Cardiovascular Diabetology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי לא נמצא טיפול יעיל בהפחתת שיעורי התמותה בחולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל, אם כי תרופות ממשפחת מעכבי ACE, מעכבי SGLT-2, או ARNI הפחיתו את שיעור האשפוזים עקב אי-ספיקת לב ורק מעכבי SGLT-2 הפחיתו את הסיכון להחמרת אי-ספיקת לב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גישות הטיפול האופטימאליות לחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל עדיין אינן מובנות היטב. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוות את השפעות הטיפולים שונים בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, Cinicaltrials.gov ו-Cochrane Central Register לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים שפורסמו עד יוני 2022. התוצא העיקרי של המחקר היה תמותה מכל-סיבה, כאשר תוצאי סיום משניים כללו את שיעורי תמותה לבבית, אשפוז עקב אי-ספיקת לב והחמרת אי-ספיקת לב.

החיפוש הוביל לזיהוי 15 מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 31,608 חולים שנכללו במטה-אנליזה.

החוקרים לא זיהו קורלציה בין שיעורי התמותה מכל-סיבה ושיעורי תמותה לבבית עם טיפולים תרופתיים ופלסבו. בהשוואה לפלסבו, טיפול במעכבי ACE (או Angiotensin Converting Enzyme) (יחס סיכויים של 0.64, רווח בר-סמך 95% של 0.43-0.96), ARNI (או Angiotensin Receptor Neprilysin Inhibitors) (יחס סיכויים של 0.73, רווח בר-סמך 95% של 0.61-0.86), ומעכבי SGLT-2 (או Sodium Glucose Cotransporter-2) (יחס סיכויים של 0.74, רווח בר-סמך 95% של 0.66-0.83) הפחית משמעותית את הסיכון לאשפוזים עקב אי-ספיקת לב, ללא הטרוגניות בין המחקרים.

רק טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 הפחית משמעותית את שיעורי החמרת אי-ספיקת לב בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל (יחס סיכויים של 0.75, רווח בר-סמך 95% של 0.67-0.83).

החוקרים מסכמים וכותבים כי לא זוהו טיפולים יעילים להפחתת התמותה, אך מעכבי ACE, מעכבי SGLT-2 או ARNI הפחיתו את הסיכון לאשפוזים עקב אי-ספיקת לב ומעכבי SGLT-2 הפחיתו את הסיכון להחמרת אי-ספיקת לב בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

 

Cardiovascular Diabetol, Nov 8, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה