קרדיולוגיה

הסתדרות הרוקחים מתריעה מפני חוסרים חמורים בתרופות ופגיעה במטופלים, משרד הבריאות דוחה את הטענות

הסתדרות הרוקחים שלחה אמש (שלישי, 7.11) מכתב התרעה דחוף למשרד הבריאות ובו אזהרה מפני פגיעה בציבור המטופלים, בעקבות החוסרים בתרופות.

בין הסיבות לחוסרים החריגים מנו בהסתדרות את משבר התעסוקה העולמי, את הקורונה ואת המלחמה באוקראינה. בנוסף, מציינים בהסתדרות גם שיבושים קשים במערכי ההפצה של התרופות בישראל. ללא התערבות משרד הבריאות אל מול הספקים והמפיצים לגיבוש פתרונות, אומרים בהסתדרות, התופעה תלך ותחריף.

למכתבו של יו”ר הסתדרות הרוקחים, מר דוד פפו, הקליקו כאן

בכתבה ב-N12 דווח כי בימים הקרובים עתידות לחזור למדפים כמה מהתרופות עליהן דווחו חוסרים: בין התרופות שישובו לבתי המרקחת אפשר למצוא אקמול באריזת גדולה, קלונקס 2 מ”ג וסטרפסילס. לפי הכתבה, משרד הבריאות דוחה בתוקף טענות על העדר תרופות וטוען כי אין מחסור מובהק. המשרד מזהיר מצידו כי הפרסום גורם להתנהגות אגרנית של מטופלים האוגרים תרופות שלא לצורך באופן שיחמיר את המחסור.

לכתבה ב-N12

רשימת התרופות המלאה של החוסרים בבתי המרקחת פורסמה ב-N12.

לרשימה

1 תגובה
  1. שמעון מיכאל שלנגר
    שמעון מיכאל שלנגר אומר:

    מנסיון שלי כרופא פנימאי בקהילה אני ניתקל בהרבה יותר חוסרים , חלקים כבר נמשכים זמן ממש רב למשל סדורל להקלת סימפטומים של זיהומים בדרכי השתן, טרבינאפין לטיפול סיסטמי בפטריות בציפורנים וגם התחליף, הקצת נחות שלו- איטרנול, חסרים . כך שמי שהתחיל טיפול , נאלץ להפסיק אותו ובבוא הזמן יתחיל טיפול מחדש כי הפטריה לא יודעת שאין תרופה בארץ , אז היא גדלה. נכון , אלו לא תרופות מצילות חיים , אבל הן משפרות מצבים מציקים . ובנוסף י בכל זמן נתון ישןנן תרופות שהחברות המשווקות אותן מודיעות על הפסקת שיווק , אך הן גם יודעות לספר מתי בערך יתחדש השיווק . האתר הנוכחי הוא אחד הכלים לדיווחים מהסוג האחרון .

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה