קרדיולוגיה

טיפול במעכבי SGLT-2 עשוי להפחית את הסיכון להתקדמות מטרום-סוכרת לסוכרת מסוג 2 (J Clin Endo Metab)

טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 (או Sodium Glucose Cotransporter) עשוי להפחית את הסיכון להתקדמות מטרום-סוכרת לסוכרת מסוג 2 בחולים עם אי-ספיקת לב או מחלת כליות כרונית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשפעה המגנה של מעכבי SGLT-2 מפני הופעה חדשה של סוכרת נבחנה בניתוח משני של מספר מחקרים אקראיים ומבוקרים, אך התוצאות לא היו עקביות. כעת הם ביקשו לאסוף את העדויות ממחקרים קודמים ולבחון את התועלת של מעכבי SGLT-2 במניעת הופעה חדשה של סוכרת.

בסקירה השיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים ערכו החוקרים חיפוש במאגרי Medline ו-Embase והתמקדו מחקרים שהשוו את הסיכון להופעה חדשה של סוכרת בין חולים עם טרום-סוכרת שטופלו במעכבי SGLT-2 ובין אלו שהיו בזרוע הפלסבו.

הסקירה כללה ארבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 5,655 משתתפים עם טרום-סוכרת. ממטה האנליזה עלה קשר מובהק סטטיסטית בין טיפול במעכבי SGLT-2 ובין סיכון נמוך יותר להופעה חדשה של סוכרת (סיכון יחסי של 0.79, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.93).

הסיכון להופעה חדשה של סוכרת היה נמוך ב-32% בקרב מטופלים ב-Dapagliflozin  (פורסיגה) (סיכון יחסי של 0.68, רווח בר-סמך 95% של 0.52-0.89) ונמוך ב-13% בקרב אלו שטופלו ב-Empagliflozin (ג’רדיאנס) (סיכון יחסי של 0.87, רווח בר-סמך 95% של 0.72-1.04).

לא תועדה עליה בתדירות אירועי היפוגליקמיה חמורה בזרוע הטיפול במעכבי SGLT-2, בהשוואה לזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי מעכבי SGLT-2 עשויים לסייע במניעת סוכרת באוכלוסיות חולים בסיכון גבוה עם טרום-סוכרת.

 

J Clin Endo Metab, Oct 11, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה