קרדיולוגיה

תסמונת שחלות פוליציסטיות עשויה להעלות את הסיכון להופעה מוקדמת של סוכרת ויתר לחץ דם (מתוך כנס ה-ASRM)

בנשים עם אבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות סיכון גבוה יותר להתפתחות סוכרת מסוג 2 והן עלולות לפתח יתר לחץ דם, סוכרת והיפרליפידמיה מוקדם יותר, בהשוואה לנשים ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך כנס ה-American Society for Reproductive Medicine.

המחקר התצפיתי כלל 1,112 נשים מארצות הברית אשר לקחו חלק במחקר CARDIA (או Coronary Artery Risk Development in Young Adults), אשר גויסו למחקר בשנים 1985-1986 בגילאי 18-32 שנים והיו במעקב לאורך 30 שנים.

מבין המשתתפות במחקר, 81 אובחנו עם תסמונת שחלות פוליציסטיות ו-1,031 נשים היו ללא ההפרעה ההורמונאלית. במהלך המעקב, אירועים קרדיווסקולאריים תועדו ב-3.7% מהנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות וב-6.4% מאלו ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות; יתר לחץ דם זוהה ב-43.2% ו-41.2% מהנשים, בהתאמה; היפרליפידמיה דווחה ב-43.2% ו-34.7% מהנשים, בהתאמה, ושיעורי אבחנת סוכרת מסוג 2 עמדו על 33.3% מהנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות ו-22.1% מאלו ללא התסמונת.

לאחר תקנון לערפלנים שונים, בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות תועד סיכון גבוה יותר להתפתחות סוכרת מסוג 2, בהשוואה לאלו ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות (יחס סיכויים של 2.07, p=0.006). לא זוהה קשר עם אירועים קרדיווסקולאריים, יתר לחץ דם, או היפרליפידמיה.

החוקרים בחנו את משך הזמן עד להתפתחות אירועים קרדיווסקולאריים, יתר לחץ דם, היפרליפידמיה וסוכרת מסוג 2 בין נשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות ואלו ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות. בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות תועד מרווח זמן קצר יותר עד לאבחנה של סוכרת (יחס סיכון של 1.74, p=0.007), יתר לחץ דם (יחס סיכון של 1.66, p=0.004) והיפרליפידמיה (יחס סיכון של 1.46, p=0.03), בהשוואה לנשים ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות. לא תועדו הבדלים בין הקבוצות במרווח הזמן עד לאירועים קרדיווסקולאריים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים עם מדגם גדול יותר ומעקב ארוך יותר, במטרה לאשר את ממצאי המחקר ולקבוע אם מאפיינים מסוימים של תסמונת שחלות פוליציסטיות קשורים באופן הדוק יותר עם ההפרעות המטבוליות הללו.

 

מתוך כנס ה-ASRM

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה