השפעות תוספי מגנזיום פומי על סמנים קרדיו-מטבוליים בחולים עם טרום-סוכרת (Sci Rep)

תוספי מגנזיום עשויים להביא לעליה בריכוז HDL במטופלים עם טרום-סוכרת, אך פרט לכך, לא הובילו לשיפור בסמנים קרדיו-מטבוליים אחרים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Scientific Reports.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של תוספי מגנזיום על תנגודת לאינסולין וסמנים קרדיווסקולאריים בחולים עם טרום-סוכרת. הם השלימו מחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, אשר ארך 12 שבועות וכלל 86 חולים עם טרום-סוכרת, במטרה לבחון את ההשפעות של תוספי Magnesium Oxide במינון יומי של 250 מ”ג, בהשוואה לפלסבו, על מדדים אנתרופומטריים, לחץ דם, רמות סוכר בדם בצום, אינסולין, HOMA-IR, CRP, חומצה אורית ופרופיל שומנים.

בתחילת המחקר, המאפיינים האנתרופומטריים והביוכימיים היו דומים בקבוצת הטיפול בתוספי מגנזיום ובקבוצת הפלסבו.

בתום המחקר, רמות HDL בדם היו גבוהות יותר משמעותית בקרב חולים בזרוע הטיפול בתוספי מגנזיום, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (49.7 לעומת 43.6 מ”ג/ד”ל, p=0.003). פרט לכך, לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשינוי הממוצע במדדי HOMA-IR, כולסטרול כולל, LDL, טריגליצרידים, חומצה אורית ו-CRP, או במדדים אנתרופומטריים ולחץ דם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם טרום-סוכרת, מתן תוספי מגנזיום עשוי להביא לשיפור רמות HDL, אך ללא שיפור במדדים אנתרופומטריים או ביוכימיים אחרים.

 

Sci Rep, Oct 28, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה