קרדיולוגיה

פחות ממחצית המבוגרים עם תחלואה משנית ליתר לחץ דם עוקבים אחר ערכי לחץ דם בבית (JAMA Network Open)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי פחות ממחצית מהמבוגרים בגילאי 50-80 שנים הנוטלים תרופות לאיזון לחץ דם או סובלים ממצבים המושפעים מיתר לחץ דם מקפידים על מדידות לחץ דם בבית.

על-פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 74.5% מהמבוגרים בגילאי 60 שנים ומעלה בארצות הברית אובחנו עם יתר לחץ דם בשנים 2017-2018.  למרות ההנחיות הממליצות על מדידות עצמיות של לחץ הדם מחוץ למרפאה לאבחנה וטיפול ביתר לחץ דם, השכיחות והתדירות של ניטור ביתי אינן ידועות.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים מסקר National Healthy Poll on Aging, אשר נערך בינואר 2021. הם אספו את התשובות לסקר של 1,247 משתתפים בגיל ממוצע של 64.19 שנים, עם אבחנה של תחלואה על-רקע יתר לחת דם או יתר לחץ דם ו-1,050 משתתפים עם יתר לחץ דם בלבד.

מהנתונים עולה כי 47.9% מהמשיבים דווח על יתר לחץ דם או תחלואה משנית ליתר לחץ דם דיווחו על מעקב סדיר אחר לחץ הדם; מספר זה עלה ל-51.2% מהמשיבים שדיווחו על אבחנה של יתר לחץ דם בלבד.

החוקרים מדווחים כי 61.6% מהמבוגרים עם יתר לחץ דם או תחלואה משנית ליתר לחץ דם ו-68.2% מאלו עם יתר לחץ דם בלבד קיבלו המלצה מרופא לעקוב בעצמם אחר מדידות לחץ הדם. בקרב משתתפים אלו תועד סיכוי גבוה פי 3.5 למדידה עצמית של לחץ הדם, בהשוואה לאלו שלא קיבלו המלצה דומה.

לאור היתרונות של מדידות ביתיות של לחץ הדם והקשר עם ירידה בערכי לחץ דם, החוקרים מסכמים וכותבים כי יש לפתח פרוטוקולים להדרכת חולים אודות חשיבות ניטור עצמי של לחץ הדם בבית ולשתף את הערכים עם הרופא המטפל.

 

JAMA Network Open, Sep 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה