קרדיולוגיה

בנשים סיכון גבוה יותר מגברים לאירועים חריגים לאחר אבלציה של פרפור פרוזדורים (Heart)

בקרב חולים שעברו אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים, בנשים תועד סיכון גבוה יותר מגברים לסיבוכים מג’וריים, אשפוז למשך למעלה מיממה ואיכות חיים ירודה,  כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Heart.

החוקרים מארצות הברית השלימו מחקר עוקבה תצפיתי שכלל 58,960 מבוגרים (34.6% נשים) לאחר אבלציה באמצעות צנתר של פרפור פרוזדורים בין 2016 עד ספטמבר 2020 אשר נכללו במאגר National Cardiovascular Data Registry AFib Ablation Registry במטרה לקבוע אם ישנם הבדלים מגדריים או הבדלים בין בתי חולים בתוצאות לאחר אבלציה של פרפור פרוזדורים.

בעת הפרוצדורה, נשים היו מבוגרות יותר מגברים (68 שנים לעומת 64 שנים, p<0.001), עם יותר מחלות רקע ואיכות חיים נמוכה יותר על-רקע פרפור פרוזדורים כפי שנקבע לפי Atrial Fibrillation Effect on Quality of Life Questionnaire (51.8 לעומת 62.2, p<0.001) .

מניתוח סטטיסטי עלה כי בהשוואה לגברים, בנשים תועד סיכון מוגבר לאשפוז למשך למעלה מיממה (יחס סיכויים מתוקן של 1.41, רווח בר-סמך 95% של 1.33-1.49), סיבוכים מג’וריים (יחס סיכויים מתוקן של 1.6, רווח בר-סמך 95% של 1.33-1.92) ואירוע חריג כלשהו (יחס סיכויים מתוקן של 1.57, רווח בר-סמך 95% של 1.41-1.75).

בנשים תועד סיכון גבוה יותר מגברים לברדיקרדיה עם השתלת קוצב לב קבוע, נזק לעצב הסרעפת, תפליט פריקרדיאלי עם טמפונדה לבבית, דימום באתר הגישה עם צורך בעירוי דם, פסוידו-אניוריזמה עם צורך בהתערבות ונזק לכלי דם הדורש ניתוח, בעוד שבגברים תועד סיכון גבוה יותר מנשים לדימום ממערכת העיכול או מדרכי מין ושתן.

לא תועדו הבדלים בין המינים בשיעורי התמותה או בידוד וריד ריאתי.

ממצאים אלו מעידים כי למרות השיפור בבטיחות אבלציה של פרפור פרוזדורים, עדיין קיימים הבדלים מגדריים ויש להתאים את צרכיי הטיפול במהלך הפרוצדורה וסביב הפרוצדורה להפחתת הסיכון המוגבר בנשים.

 

Heart, Sep 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה