קרדיולוגיה

מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 משיגים את יעד האיזון הגליקמי מהר יותר עם Tirzepatide לעומת Semaglutide (מתוך כנס ה-EASD)

במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 שהחלו טיפול ב-Tirzepatide הושג יעד האיזון הגליקמי תוך זמן קצר יותר, בהשוואה לאלו שטופלו ב- Semaglutide במינון 1 מ”ג (אוזמפיק) או ב-Insulin Degludec (טרגלודק), כך עולה מנתוני מחקרי SUPRASS-2 ו-SURPASS-3 שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Association for the Study of Diabetes.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Tirzepatide הינו תכשיר ייחודי מאחר ומחקה את פעילות שני הורמונים המשחררים אינסולין ומדכאים תאבון. מהירות הירידה ברמות הסוכר בדם והירידה במשקל הינה חריגה בהשוואה לכל טיפול זמין אחר כיום ועשויה לסייע במניעת סיבוכים ארוכי-טווח של סוכרת.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר SURPASS-2, אשר כלל חולים עם סוכרת מסוג 2 שחולקו באקראי לקבלת Tirzepatide במינון 5, 10, או 15 מ”ג, או Semaglutide במינון 1 מ”ג למשך 40 שבועות, וממחקר SURPASS-3, בו החולים חולקו באקראי לקבלת Tirzepatide או טרגלודק למשך 52 שבועות. בשני המחקרים, הטיפול ניתן בשילוב עם מטפורמין במינון יציב של 1,500 מ”ג ביום.

בשני המחקרים, בקרב חולים בזרוע הטיפול ב-Tirzepatide תועדה ירידה גדולה יותר בהמוגלובין מסוכרר ובמשקל הגוף, בהשוואה למטופלים ב- Semaglutide או בטרגלודק.

מניתוח מרווח הזמן עד להשגת יעדי המוגלובין מסוכרר עלה כי במחקר SURPASS-2 חציון הזמן עד להשגת המוגלובין מסוכרר נמוך מ-7% עמד על 8.1 שבועות בכלל המבוגרים שנטלו Tirzepatide, ללא תלות במינון הטיפול, זאת בהשוואה ל-12 שבועות עם Semaglutide. חציון מרווח הזמן להשגת המוגלובין מסוכרר של 6.5% היה גם כן קצר יותר עם Tirzepatide לעומת Semaglutide (12.1 שבועות לעומת 15.7 שבועות). מבוגרים שנטלו Tirzepatide במינון 10 או 15 מ”ג השיגו ירידה של 5% במשקל הגוף 12 שבועות מוקדם יותר, בהשוואה למטופלים ב- Semaglutide ובאלו שקיבלו Tirzepatide במינון 5 מ”ג נרשמה ירידה של 5% במשקל הגוף שמונה שבועות מוקדם יותר מאלו שטופלו ב- Semaglutide.

במחקר SURPASS-3, הטיפול ב- Tirzepatide לווה בהשגת המוגלובין מסוכרר נמוך מ-7% בתוך 8 שבועות, בהשוואה ל-12.1 שבועות עם טרגלודק. חציון מרווח הזמן עד להשגת המוגלובין מסוכרר של 6.5% ומטה עמד על 12.1 שבועות עם Tirzepatide לעומת 24.1 שבועות עם טרגלודק.

הסיכון להיפוגליקמיה היה דומה עם Tirzepatide או Semaglutide במחקר SURPASS-2 ונמוך יותר במבוגרים שנטלו Tirzepatide לעומת טרגלודק במחקר SURPASS-3. פרופיל הבטיחות של Tirzepatide היה דומה לאגוניסטים אחרים לקולטן ל-GLP-1.

 

מתוך כנס ה-EASD

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה