מה הן הסיבות לאוטם שריר הלב בנשים צעירות? (ESC 2022)

מחקר חדש מנסה לברר את הסיבות לעלייה בשכיחות התקפי לב בנשים צעירות (מתחת לגיל 50) בעת האחרונה

מחקר חדש שהוצג בקונגרס האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה (ESC) מנסה לברר את הסיבות לעליה בשכיחות התקפי לב בנשים צעירות (מתחת לגיל 50) בעת האחרונה. מטרת מחקר WAMIF הייתה לקבוע את המאפיינים הקליניים, הביולוגיים והמורפולוגיים הקשורים לתמותה בבתי חולים לאחר 12 חודשים בנשים מתחת לגיל 50 לאחר MI.

המחקר הפרוספקטיבי והתצפיתי כלל את כל הנשים בטווח גילאים זה מ-30 אתרים בצרפת בין מאי 2017 ליוני 2019 . גילן של 314 הנשים שנכללו היה 44.9 שנים בממוצע, כאשר כמעט שני שלישים (192) התייצגו עם אוטם שריר הלב עם עליית מקטע ST. מבחינת תסמינים, 91.6% מהנשים הללו הופיעו עם כאבים טיפוסיים בחזה, ול-59.7% היו תסמינים קשורים אחרים. עובדה זו הפתיעה את החוקרים, לאור הידע שנצבר על תסמיני MI לא טיפוסיים באירועי אוטם שריר הלב בנשים צעירות.

פרופיל הסיכון גילה כי 75.5% היו מעשנות, 35% היו בעלי היסטוריה משפחתית של מחלות לב, 33% סבלו מסיבוכי הריון, ו-55% חוו לאחרונה מצב מלחיץ. הניתוח הראה גם ששימוש בקנאביס וגלולות למניעת הריון היו גורמי סיכון ראשוניים בנשים מתחת לגיל 35. גם עובדה זו ערערה את הידע המקובל על מצבים אוטואימוניים ומצבים מעודדי דלקת שמהווים גורם סיכון משמעותי לאוטם שריר הלב בנשים צעירות.

ממצאי אנגיוגרפיה כלילית הראו שרק 1% קיבלו תוצאה תקינה, ל-29.3% היה נזק לכלי הדם, ול-14.6% הייתה דיסקציה של אבי העורקים, ממצא שהפתיע את החוקרים שציפו לשכיחות מוגברת של אטיולוגיות שאינן חסימתיות, על פי דיווח ל-Medscape. לאחר שנה, היו שני מקרי מוות הקשורים לסרטן ו-25 חולות עברו מספר הליכי אנגיופלסטיה. עם זאת, 90.4% לא חוו שום סוג של אירוע נוסף ו-72% אפילו לא סבלו מתסמינים.


הערת מערכת: בנושא זה, ניתן לעיין באתר כנס לב האישה המתקיים ב-10-12/11 ואשר יעסוק בין היתר גם בממצאים חשובים אלה

לכתבה ב-Medscape

לאתר ה- ESC 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה