חולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון מוגבר לתאונות דרכים כרוכבי אופנוע (Acta Diabetol)

במאמר שפורסם בכתב העת Acta Diabetologica מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי חולים עם סוכרת מסוג 2 מצויים בסיכון מוגבר לתאונות דרכים כרוכבי אופנוע, גם לאחר שנלקחים בחשבון סיבוכי סוכרת ומחלות נלוות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הסיכון לתאונות דרכים כרוכבי אופנוע בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2. לצורך כך, הם השלימו מחקר עוקבה בטאיוואן שכלל מעקב אחר 989,495 חולים עם סוכרת מסוג 2 ומספר דומה של ביקורות תואמות שגויסו בין 2010 ו-2012 והיו במעקב עד 2016. דיווחי משטרה אודות תאונות דרכים שימשו לזיהוי החולים שהיו מעורבים בתאונות כרוכבי אופנוע.

לאורך מעקב של עד 7 שנים, בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 תועדו שיעורי היארעות גבוהים יותר של תאונות דרכים כרוכבי אופנוע, בהשוואה לביקורות (1.16 מקרים ל-100 שנות-אדם לעומת 0.89 מקרים ל-100 שנות-אדם, בהתאמה; יחס סיכון של 1.28, רווח בר-סמך 95% של 1.27-1.30) לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, כולל מגוון סיבוכי סוכרת.

הסיכון המוגבר לתאונות דרכים כרוכבי אופנוע היה דומה בגברים ובנשים וירד משמעותית עם עליה בגיל החולה בשני המינים.

אין הוכחות ברורות לקשר מנה-תגובה בין משך סוכרת מסוג 2 ובין הסיכון לתאונות דרכים כרוכבי אופנוע.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאחר תקנון לסיבוכי סוכרת ותחלואה נלווית העלולה לפגוע בכישורי הנהיגה, חולים עם סוכרת מסוג 2 עדיין מצויים בסיכון מוגבר לתאונות דרכים כרוכבי אופנוע, ללא תלות במין החולה, אך הסיכון המוגבר בולט במיוחד בחולים צעירים.

 

Acta Diabetol. 2022 Sep 14

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה