קרדיולוגיה

הקורלציה בין רמות קטכולאמינים ובין מדדים אקו-קרדיוגרפיים בחולים עם פיאוכרומוציטומה ופאראגנגליומה (J Clin Ultrasound)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Ultrasound מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש בחולים עם פיאוכרומוציטומה ופאראגנגליומה, מהן עולה כי קיימת קורלציה בין רמות נוראפינפרין והמטבוליטים של ההורמון ובין ההפרעה בתפקוד הדיאסטולי של חדר שמאל בבדיקת אקו-לב.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקורלציה בין קטכולאמינים ובין מדדין אקו-קרדיוגרפיים בחולים עם פיאוכרומוציטומה ופאראגנגליומה. מדגם המחקר כלל 66 חולים שעברו הסרה ניתוחית של פיאוכרומוציטומה ופאראגנגליומה מוכחת בפתולוגיה בין ינואר 2016 ועד יוני 2019. המדדים האקו-קרדיוגרפיים של חולים עם רמות קטכולאמינים מוגברות נבחנו אל מול המדדים בחולים עם רמות תקינות של ההורמונים.

מהתוצאות עולה כי לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעור החולים עם רמות מוגברות של כל אחד מהקטכולאמינים (נוראפינפרין, דופמין, או אפינפרין, והמטבוליטים שלהם) בין אלו עם מקטע פליטה של חדר שמאל שהיה תקין או חריג ובין אלו עם תפקוד דיאסטולי תקין או חריג. עם זאת, מדד EDT (E wave Deceleration Time) היה נמוך יותר משמעותית בחולים עם עליה באחד מהקטכולאמינים, בהשוואה לאלו עם ריכוזים תקינים של ההורמונים (P=0.024).

מהנתונים עולה כי EDT היה נמוך יותר משמעותית בחולים עם רמות מוגברות של נוראפינפרין או המטבוליטים שלו, בהשוואה לחולים עם ריכוזי נוראפינפרין תקינים (p=0.004). לאחר תקנון לגיל ומין, החוקרים זיהו קורלציה שלילית משמעותית בין EDT ובין רמות מוגברות של נוראפינפרין והמטבוליטים שלו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קורלציה שלילית בין רמות נוראפינפרין והמטבוליטים שלו בדם ובין מדדים אקו-קרדיוגרפיים להערכת התפקוד הדיאסטולי של חדר שמאל.

 

J Clin Ultrasound, Aug 24, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה