קרדיולוגיה

טיפול מוקדם בסטרואידים ואימונוגלובולינים דרך הוריד עשוי להפחית את הסיכון למחלת לב על-רקע מחלת קוואסקי (J Am Heart Assoc)

שילוב קורטיקוסטרואידים עם אימונוגלובולינים דרך הוריד בילדים בסיכון גבוה עם מחלת קוואסקי מלווה בסיכון נמוך משמעותי לאבנורמליות של העורקים הכליליים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים נתונים אודות חולים עם מחלת קוואסקי ביפן, שם טיפול משולב בקורטיקוסטרואידים עם מתן תוך-ורידי של אימונוגלובולינים הינה גישה נפוצה לטיפול בחולים בסיכון גבוה עם מחלת קוואסקי.

החוקרים ערכו השוואה בין מתן תוך-ורידי של אימונוגלובולינים וטיפול משולב על-בסיס נתונים מתקופות זמן עם ובלי טיפול משולב. התוצאים שנבחנו היו אבנורמליות בעורקים הכליליים וכישלון טיפול ראשוני באימונוגלובולינים.

החוקרים זיהו בתי חולים בהם לפחות 20% מהחולים קיבלו טיפול משולב וקבוצות הטיפול והביקורת נבחרו ע”י התאמה לפי גיל, מין, יום מחלה בעת תחילת טיפול והישנות מחלת קוואסקי. לבסוף, קבוצת הטיפול המשולב הותאמה שוב על-פי קטגוריות דומות כך שנכללו 1,593 חולים בקבוצת הטיפול המשולב ו-1,593 ביקורות שלא קיבלו טיפול ראשוני בקורטיקוסטרואידים. עוד השלימו החוקרים 1,000 איטרציות בכדי לתקן לאפשרות הטיית דגימה.

חציון שיעור החולים שפיתחו אבנורמליות בעורקים הכליליים בקבוצת הטיפול עמדה על 4.6%, זאת בהשוואה לשיעור של 8.8% בקבוצת הביקורת (יחס סיכון משוער של 0.53; רווח בר-סמך 95% של 0.41-0.67). עוד מדווחים החוקרים על חציון שיעורי כישלון טיפול של 14.1% מהחולים בקבוצת הטיפול ו-21.7% מאלו בקבוצת הביקורת (יחס סיכון משוער של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.56-0.75).

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול משולב בקורטיקוסטרואידים עם מתוך תוך-ורידי של אימונוגלובולינים הפחית את הסיכון לאבנורמליות בעורקים הכליליים בשיעור של 47% והפחית את שיעורי כשל טיפולי בשיעור של 35%. ממצאי המחקר תומכים בתועלת של מתן מספר מנות של קורטיקוסטרואידים בחולים נבחרים בסיכון גבוה למחלת קוואסקי.

J Am Heart Assoc 2020.

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה