התועלת של ניתוח מעקפים בנשים נעלמת לאחר עשר שנים (J Am Coll Cardiol)

ההשפעה החיובית של ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים על שיעורי התמותה מכל-סיבה בנשים, אשר תועדה לאחר 4 ו-5 שנים בנשים עם מחלה כלילית מורכבת במחקר SYNTAX, אינה קיימת לאחר עשר שנים, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של מין החולה על שיעורי התמותה והאינטראקציה בין מין החולה והטיפול לאחר עשר שנים.

מחקר SYNTAXES (SYNTAX Extended Survival) בחן את הנתונים למשך עד 10 שנים בקרב 1,800 חולים עם מחלה כלילית חדשה של שלושה כלים ו/או מחלה של העורק השמאלי הראשי, אשר חולקו באקראי להתערבות כלילית מילעורית או ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים במחקר SYNTAX. שיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר עשר שנים נבחנו בנפרד בנשים ובגברים עם מחלה כלילית מורכבת.

מהנתונים לאחר 10 שנים עולה כי שיעורי התמותה בנשים היו גבוהים יותר מאלו שתועדו בגברים (32.8% לעומת 24.7%, p=0.002), אך המין לא זוהה כמנבא בלתי-תלוי של תמותה. שיעורי התמותה לאחר עשר שנים נטו להיות נמוכים יותר לאחר ניתוח מעקפים, בהשוואה להתערבות כלילית מילעורית, עם השפעה דומה של הטיפול בנשים ובגברים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מין החולה זוהה כמנבא בלתי-תלוי של תמותה לאחר עשר שנים בחולים עם מחלת עורקים כלילית מורכבת. האינטראקציה בין מין החולה והטיפול עם התערבות כלילית מילעורית או ניתוח מעקפים אשר זוהתה לאחר חמש שנים, לא נותרה עוד לאחר עשר שנים.

J Am Coll Cardiol. Published August 17, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה