קרדיולוגיה

חשיבות התאמת אופי העבודה של קרדיולוגים ביחידות טיפול נמרץ לב בעידן COVID-19 (מתוך J Am Coll Cardiol)

לקרדיולוגים העובדים ביחידות טיפול נמרץ לב חשיבות רבה בעידן הנוכחי של מגפת COVID-19 ועליהם לפתח גישות חדשות להתאמת מערכות הטיפול למשבר הנוכחי. בחלק מהמקומות, הטיפול הרפואי והמשאבים הקליניים נתונים תחת עומס ניכר ויש עוד ועוד עדויות לפיהן נגיף הקורונה החדש עלול לגרום נזק למרבית מערכות האיברים. למעלה מרבע מהחולים המאושפזים מאובחנים עם נזק לבבי, אשר עשוי להיות תורם משמעותי להידרדרות הקלינית.

קבוצה בינלאומית של קרדיולוגים העובדים ביחידות טיפול נמרץ לב העלו מספר הצעות למודלים למתן טיפול הולם בעידן COVID-19.

המומחים מציעים ארבעה גלי התפרצות, המבוססים בחלקם על מודל הנתמך ע”י ה-American College of Chest Physicians, לפיהם עליה של 25% בתפוסה מוגדרת כגל קל ואילו בקצה השני השל הטווח, עליה של 200% מוגדרת כאסון.

במקרים של עליה מינורית של פחות מ-25%, המודל המסורתי של יחידות טיפול נמרץ לב עדיין תקף. במהלך עליה מתונה (עליה של 25-100% בתפוסה) או מג’ורית (עליה של 100-200% בתפוסה), על הקרדיולוגים לשתף פעולה עם מגוון צוותים רפואיים. רופאים שאינם מיומנים בטיפול נמרץ יכולים לסייע בטיפול בחולים מונשמים ובמצב קריטי תחת השגחה של קרדיולוג טיפול נמרץ לב, או תחת השגחה של מומחה אחר לטיפול נמרץ, שאינו קרדיולוג, לצד קרדיולוג.

במקרי אסון (עליה בתפוסה בהיקף של מעל 200%), נדרש ארגון מחדש מותאם ודינאמי. הדו”ח כולל הצגת מגוון הצעדים בהם ניתן לנקוט, כולל שינויים בצוות, מערכות טיפול אזוריות, ניהול משאבים ושיטות מיון חולים.

מערכות ניקוד דוגמת Sequential Organ Failure Assessment עשויות לסייע במיון החולים, אך הכותבים מציעים גם שימוש במדדים ספציפיים ותקפים למחלות לב, מאחר ואמצעים מסורתיים של יחידות טיפול נמרץ אינם תמיד מתאימים לחולים המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ לב.

ברמת בית החולים, יש לדחות פרוצדורות לבביות אלקטיביות הדורשות אשפוז ביחידות טיפול נמרץ לב או יחידות התאוששות לאחר הרדמה. גם חלק מהפרוצדורות הדחופות ייבחנו מחדש בעידן ה-COVID-19.

ישנה חשיבות רבה להקצאה מחדש של משאבים קיימים, שכן אופי העבודה ביחידות טיפול נמרץ לב יושפע משמעותית בעקבות הקצאת חלק מהמיטות לטיפול בחולים עם COVID-19. יש לצמצם ככל הניתן את המגע בין הרופא והחולה באמצעים טכנולוגיים וייתכן והסבבים הרפואיים יאורגנו מחדש כך שתחילה ייבדקו חולים ללא COVID-19, במטרה לצמצם את מעבר הנגיף בין חולים.

J Am Coll Cardiol. 2020 Apr 15

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה