קרדיולוגיה

טיפול ב- Abiraterone Acetate עשוי להביא לעליה בסיכון לתמותה בחולי סרטן ערמונית עם מחלה קרדיווסקולארית (מתוך כנס ה-AACR)

בחולים עם סרטן ערמונית מתקדם ומחלה קרדיווסקולארית ייתכן סיכון מוגבר לתמותה מוקדמת לאחר התחלת טיפול ב-Abiraterone Acetate (זייטיגה), כך עולה מתוצאות מחקר, שהוצגו במהלך כנס ה-American Association for Cancer Research.

החוקרים התבססו על נתוני מדגם SEER (Surveillance, Epidemiology, and End Results) וזיהו חולים עם סרטן ערמונית מתקדם, אשר טופלו ב- Abiraterone Acetate בין השנים 2011-2014. מדגם המחקר כלל 2,845 חולים, כולל 1,924 חולים (68%) עם מחלת לב קיימת. מבין המשתתפים במחקר, 586 חולים קיבלו טיפול כימותרפי בעבר, כאשר היתר לא נחשפו לכימותרפיה.

מהממצאים עולה כי בחולים עם מחלה קרדיווסקולארית קיימת תועדה עליה משמעותית בשיעורי התמותה לאחר שישה חודשים, בהשוואה לחולים ללא מחלה קרדיווסקולארית ברקע. בקרב מטופלים ב-Abiraterone Acetate נרשמה עליה בתמותה בהיקף שנע בין 21.4% באלו עם מחלת לב איסכמית עד 25.6% בחולים עם אוטם חד של שריר הלב, זאת בהשוואה לשיעור של 15.8% באלו ללא מחלת לב קיימת. בחולים עם פרפור פרוזדורים, אי-ספיקת לב ואירוע מוחי תועדה עליה של 24.4%, 23.4% ו-22.1% בסיכון לתמותה, בהתאמה.

מהנתונים עלה עוד סיכון מוגבר לאשפוזים מהשוואת האשפוזים לפני ואחרי התחלת הטיפול ב- Abiraterone Acetate. הסיכון לאשפוז היה מוגבר בחולים ללא היסטוריה של מחלות לב וכלי דם (יחס שיעורי היארעות של 1.43), כמו גם בחולים עם היסטוריה של מחלה קרדיווסקולארית ידועה: אוטם לבבי חד (יחס שיעורי היארעות של 1.44), אי-ספיקת לב (יחס שיעורי היארעות של 1.35), אירוע מוחי (יחס שיעורי היארעות של 1.30), פרפור פרוזדורים (יחס שיעורי היארעות של 1.27) ומחלת לב איסכמית (יחס שיעורי היארעות של 1.22).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לתמותה בקרב גברים עם מחלה קרדיווסקולארית, המתחילים טיפול ב-Abiraterone Acetate כנגד סרטן ערמונית מתקדם.

מתוך כנס ה-AACR

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה