קרדיולוגיה

עדיפות לטיפול ב-Dabigatran עם Ticagrelor או Clopidogrel על-פני משלב טיפול על-בסיס קומדין בחולים עם פרפור פרוזדורים (European Heart Journal)

מנתונים חדשים להערכת הסיכון לדימום עם טיפול נוגד-קרישה/נוגד-טסיות עולה כי היתרונות של שילוב טיפול ב-Dabigatran (פרדקסה) עם טיפול נוגד-טסיות, בהשוואה לטיפול משולש על-בסיס קומדין, זוהו בתתי-קבוצות שונות של חולים עם פרפור פרוזדורים, כולל חולים עם ובלי תסמונת כלילית חדה ואלו שטופלו ב-Ticagrelor (ברילינטה) או Clopidogrel (פלביקס).

החוקרים כותבים כי מטרת המחקר הייתה לבחון את הבטיחות והיעילות של טיפול כפול על-בסיס Dabigatran בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר התערבות כלילית מילעורית . במסגרת מחקר RE-DUAL PCI נכללו 2,725 חולים, אשר חולקו באקראי לטיפול ב- Dabigatran במינון 110 או 150 מ”ג, עם מעכב P2Y12, או לטיפול בקומדין עם מעכב P2Y12 ואספירין. משך המעקב הממוצע ארך 14 חודשים, 50.5% מהחולים אובחנו עם תסמונת כלילית חדה ו-12% טופלו ב-Ticagrelor.

הסיכון לתוצא הסיום העיקרי, דימום מג’ורי או דימום לא-מג’ורי בעל חשיבות קלינית, היה נמוך יותר בקבוצת הטיפול המשולב על-בסיס Dabigatran, בהשוואה לטיפול משולש על-בסיס קומדין, בחולים עם תסמונת כלילית חדה (יחס סיכון של 0.47 עם Dabigatran במינון 110 מ”ג ושל 0.67 עם Dabigatran במינון 150 מ”ג), ובחולים לאחר התערבות כלילית אלקטיבית (יחס סיכון של 0.57 ו-0.76, בהתאמה). תועלת דומה תועדה בקרב מטופלים ב-Ticagrelor (יחס סיכון של 0.46 עם Dabigatran במינון 110 מ”ג ושל 0.59 עם Dabigatran במינון 150 מ”ג) או Clopidogrel (יחס סיכון של 0.51 ו-0.73, בהתאמה).

בכל הנוגע לתוצא משולב של תמותה, אוטם לבבי, אירוע מוחי, תסחיף סיסטמי, או רה-וסקולריזציה לא-מתוכננת, החוקרים לא זיהו הבדלים בין טיפול כפול עם Dabigatran, בהשוואה לטיפול משולש עם קומדין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי היתרונות של משלב Dabigatran עם מעכב P2Y12 על-פני טיפול משולש, הכולל קומדין, מעכב P2Y12 ואספירין, תוארו באוכלוסיות חולים שונות.

European Heart Journal, 21 February 2019

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה