קרדיולוגיה

יתרונות TAVR על-פני ניתוח החלפת מסתם בחולים בסיכון נמוך נותרים גם לאחר שש שנים (מתוך כנס EuroPCR)

מנתוני מעקב אחר חולים בסיכון נמוך לאורך שש שנות מחקר NOTION עולה כי נמשכת מגמת עדיפות פרוצדורת TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) עם מסתם CoreValve על-פני ניתוח החלפת מסתם ביולוגי בכל הנוגע לתפקוד המודינאמי והידרדרות מבנית.

במהלך כנס ה-American College of Cardiology הציגו החוקרים את תוצאות ניתוח פוסט-הוק של נתוני המחקר שכלל 280 חולים (גיל ממוצע, 79 שנים), עם היצרות חמורה של מסתם הוותין, אשר חולקו באקראי ל-TAVR (145 חולים) או ניתוח החלפת מסתם (135 חולים). בלמעלה מ-80% מהחולים סיווג Society of Thoracic Surgeons עמד על עד 4 נקודות.

שיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר שש שנים עמדו על 42.5% לאחר TAVR ועל 37.7% לאחר החלפה ניתוחית, כאשר ההבדל לא היה מובהק סטטסיטית.

פגם בתפקוד המסתם הביולוגי, שהוגדר כהידרדרות מבנית של המסתם, הידרדרות לא-מבנית של המסתם, תרומבוזיס של המסתם, או אנדוקרדיטיס, היה פחות נפוץ בחולים לאחר TAVR, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית (56.1% לעומת 66.78%).

באשר למרכיב הפרטני של הידרדרות מבנית של המסתם, שהוגדר בנוכחות מפל ממוצע של לפחות 20 מ”מ כספית, שינוי במפל ממוצע של לפחות 10 מ”מ כספית לאחר שלושה חודשים, או אי-ספיקת מסתם וותין בדרגה בינונית/חמורה, החוקרים מדווחים על שיעור נמוך יותר משמעותית של מקרים לאחר TAVR, בהשוואה למצב לאחר התערבות ניתוחית (4.3% לעומת 23.7%).

שיעורי הידרדרות לא-מבנית של המסתם ומקרי אנדוקרדיטיס היו דומים בין הקבוצות. לא תועדו מקרים של תרומבוזיס של המסתם.

לאחר שש שנים, שטח הפתח האפקטיבי היה גדול יותר בחולים לאחר TAVR, בהשוואה לחולים לאחר התערבות ניתוחית (1.53 סמ”ר, לעומת 1.16 סמ”ר), אם כי המפל הממוצע היה קטן יותר (9.9 מ”מ כספית לעומת 14.7 מ”מ כספית).

שיעורי כשל המסתם היו נמוכים ודומים בקבוצת החולים לאחר TAVR ולאחר ניתוח (7.5% לעומת 6.7%). תוצא זה הוגדר על-פי שלושה מרכיבים: תמותה על-רקע המסתם (5% לעומת 3.7%), התערבות חוזרת במסתם (2.2% לעומת 0.7%), או הידרדרות מבנית חמורה המודינאמית (0.7% לעומת 3.0%), כאשר כל ההבדלים הללו לא היו מובהקים סטטיסטית.

מתוך כנס EuroPCR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה